Stolica... korków, aż do 2014 roku

Z powodu budowy drugiej linii metra od jutra mieszkańców Warszawy czekają trzy lata bez ul. Świętokrzyskiej i Prostej - informuje "Życie Warszawy". Latem zamknięta zostanie ul. Targowa.

Odcinek pod budowaną drugą linią metra nie zostanie zamknięty w całości. Wyłączone z ruchu będą: ul. Prosta na wysokości Miedzianej i od Twardej do ronda ONZ, ul. Świętokrzyska na trzech odcinkach: między rondem ONZ i Emilii Plater, Emilii Plater i Marszałkowską oraz Marszałkowską i Jasną. Kierowcy przejadą poprzecznymi ulicami: Żelazną, al. Jana Pawła II, Emilii Plater, Jasną, a jeszcze co najmniej przez kilka tygodni także Marszałkowską.

Na "ślepych" odcinkach Prostej i Świętokrzyskiej powstaną parkingi, w pierwszym etapie łącznie na 115 aut: dwa między rondami Daszyńskiego i ONZ (przedzielone budową wentylatorni), a trzeci między ul. Bagno i Marszałkowską.

Reklama

Oto, jak wygląda szczegółowy plan utrudnień:

Od soboty na 2,5 roku ulice Świętokrzyska i Prosta zostaną zamknięte dla ruchu samochodowego, a wiele linii autobusowych zmieni swoje trasy - informuje stołeczny ratusz. Utrudnienia związane są z budową centralnego odcinka II linii metra pod ulicą Świętokrzyską.

Uniemożliwiony będzie wjazd na część ulic, zlikwidowana zostanie część linii autobusowych, zmienione trasy linii nocnych. Głównym objazdem na lewym brzegu Wisły będzie ul. Grzybowska. Jeszcze w wakacje planowane jest rozpoczęcie budowy stacji Nowy Świat i Dworzec Wileński, co spowoduje kolejne utrudnienia - podaje ratusz.

W sobotę dla ruchu drogowego zostaną zamknięte ulice Prosta i Świętokrzyska od ronda Daszyńskiego do ul. Jasnej. Jak informuje ratusz, tymi ulicami jeździ ponad tysiąc aut na godzinę.

Już w sobotę rano kierowcy napotkają bariery zagradzające wjazdy na te fragmenty jezdni, które staną się placami budowy, czyli odcinki: na ul. Prostej - od ul. Karolkowej do ul. Towarowej, na wysokości ul. Miedzianej, od ul. Twardej do Ronda ONZ; na ul. Świętokrzyskiej - od Ronda ONZ do ul. Emilii Plater, od ul. Emilii Plater na długości kilkudziesięciu metrów w kierunku ul. Marszałkowskiej, przy skrzyżowaniu z ul. Marszałkowską, od ul. Marszałkowskiej do ul. Jasnej.

Utrzymany będzie ruch na ul. Karolkowej, Towarowej, Żelaznej, al. Jana Pawła II, Emilii Plater, Marszałkowskiej, Jasnej.

Także od soboty trasy zmieni wiele linii autobusowych (autobusy nocne pojadą zmienionymi trasami już od nocy z piątku na sobotę). Zmiany tras autobusów zostaną wprowadzone głównie w Śródmieściu, jednak ich skutki odczują także mieszkańcy innych dzielnic Warszawy: Bemowa, Woli, Pragi Północ, Targówka i Ochoty.

Zmiana tras dotyczy linii 105, 118, 125, 157, 160, 162, 166, 171, 174, 178, 218, 501, 507, 512; powstaną nowe linie 109, 128, 228; zlikwidowane zostaną linie 101, 150, 155, 506, 360. Szczegóły na stronie internetowej Zarządu Transportu Miejskiego: www.ztm.waw.pl

Głównym objazdem dla komunikacji miejskiej na lewym brzegu Wisły stanie się ul. Grzybowska. Już od tygodnia na ciągu ulic Grzybowska - Królewska obowiązuje organizacja ruchu uprzywilejowująca komunikację zbiorową, tzn. uniemożliwiająca pojazdom indywidualnym (w wyjątkiem jednośladów i taxi) przejazd na wprost ulicą Grzybowską przez skrzyżowania z ulicami Przyokopową, Towarową, Wronią, Żelazną i al. Jana Pawła II.

Kierowcy jadący ul. Grzybowską pomiędzy ul. Towarową a pl. Grzybowskim muszą z niej zjechać, skręcając na najbliższym skrzyżowaniu. Jazda na wprost jest możliwa tylko dla komunikacji miejskiej.

Jeszcze w wakacje planowane jest rozpoczęcie budowy stacji Nowy Świat i Dworzec Wileński. To wiąże się z zamknięciem kolejnego odcinka ul. Świętokrzyskiej (przy skrzyżowaniu z ul. Mazowiecką i pomiędzy ul. Czackiego a ul. Nowy Świat) oraz skrzyżowania ul. Targowej (pomiędzy ul. Białostocką a ul. 11 Listopada) i al. Solidarności wraz z mostem Śląsko-Dąbrowskim (odcinek ul. Szwedzka - pl. Bankowy dostępny będzie tylko dla komunikacji miejskiej).

Szczegółowe informacje o zmianach w organizacji ruchu można znaleźć pod adresem http://inwestmapa.um.warszawa.pl. Tam też można zamówić bezpłatną usługę powiadamiania SMS o utrudnieniach w ruchu w Warszawie.

Centralny odcinek drugiej linii metra ma mieć siedem stacji i połączyć lewo i prawobrzeżną Warszawę. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy