Skoda wybuduje autodrom!

Obok Interaktywnego Centrum Bezpieczeństwa Skoda Auto Lab, powstaje unikalny w skali Europy obiekt - centrum szkoleniowe wraz z obiektem treningowym. Mowa o nowej infrastrukturze szkoleniowej Skoda Auto Szkoły, jaką będzie ośrodek doskonalenia techniki jazdy Skoda Autodrom Poznań.

"Wszystkie te elementy składają się na unikatowy projekt, z początkami sięgającymi 2004 roku, kiedy to powstała Skoda Auto Szkoła, której celem jest doszkalanie kierowców w zakresie doskonalenia techniki jazdy. W 2012 roku zainaugurowało swoją działalność Interaktywne Centrum Bezpieczeństwa Skoda Auto Lab, którego oferta skierowana jest do każdego uczestnika ruchu drogowego - zarówno pieszego, jak i rowerzysty, pasażera czy kierowcy. W połowie 2016 roku projekt uzupełni Skoda Autodrom Poznań i od tego momentu miejsce to stanie się jedynym w Europie, w którym dzieci, młodzież szkolna, kierowcy i seniorzy będą mieli możliwość kompleksowej edukacji w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego w nowoczesnej, uruchamiającej wyobraźnię i świadomość formie. Głęboko wierzę, że projekt przyczyni się do znacznej poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach" - mówi Andrzej Rogoziński, dyrektor projektu.

Nowy projekt Skoda Autodrom Poznań, którego budowa rozpoczęła się w 2015 roku, ma służyć podnoszeniu kompetencji kierowców indywidualnych oraz flotowych w ramach doszkalających kursów prowadzonych przez Skoda Auto Szkoła.

Niezależnie od tego Skoda Autodrom Poznań prowadzić będzie również obowiązkowe szkolenia kierowców, którzy uzyskali uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia dla służb mundurowych, instruktorów OSK oraz egzaminy dla instruktorów ODTJ.

Reklama

Na czterech specjalnie zaprojektowanych modułach Skoda Autodrom Poznań, wyposażonych w szarpak, nawadniane maty poślizgowe oraz przeszkody wodne, uczestnicy szkoleń nauczą się, jak kontrolować samochód w awaryjnych sytuacjach na drodze.

O wielkości i poziomie skomplikowania projektu Skoda Autodrom Poznań świadczą same liczby.

1. Łącznie do wykonania robót ziemnych zużyto 30.000 ton piasku, tj. 375.000 taczek.

2. Ułożono 2 km rur systemu nawadniającego i odwadniającego.

3. Wbudowano zbiorniki o łącznej wadze 203 ton (bez wody) - to tyle, ile w przybliżeniu wynosi masa 176 aut Skoda Octavia.

4. Zbiorniki wypełnione wodą ważą 553 tony, czyli tyle, ile waży 480 sztuk Octavii.

Dowiedz się więcej na temat: Skoda
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy