OnStar. Nowy system Opla w Polsce od sierpnia

Na targach motoryzacyjnych w Genewie Opel po raz pierwszy w Europie zaprezentował system komunikacji pokładowej łączącej pasażerów z internetem i ostrzegający służby ratunkowe o wypadku. Usługa będzie wprowadzana w Polsce od sierpnia.

Informację o wdrażaniu na polskim rynku systemu OnStar potwierdził dyrektor PR GM Poland Wojciech Osoś.

O tym, że Opel uruchomi w Europie usługę pisaliśmy niemal miesiąc temu. Obecnie system ten działa już w innych markach koncernu General Motors w USA, Kanadzie, Chinach i Meksyku, gdzie z jego usług korzysta około 7 mln osób.

Wbudowana infrastruktura LTE 4G została zaprojektowana specjalnie pod kątem korzystania z niej w aucie i jest zintegrowana z instalacją elektryczną samochodu. Zewnętrzna antena służy do zwiększenia zasięgu i jakości połączenia. Dzięki temu możliwe będzie m.in. korzystanie z usług internetowych przez pasażerów i tworzenie wewnątrz kabiny sieci WiFi. Producent zapewnia, że system umożliwia wykonywanie zdalnej pracy z kabiny auta.

Reklama

Otwarcie poduszki powietrznej powoduje natomiast wysłanie wiadomości alarmowej przez system OnStar. Po otrzymaniu sygnału o wypadku pracownicy centrum systemu, które znajduje się w Anglii, kontaktują się z pojazdem w celu ustalenia, czy kierowca potrzebuje pomocy. W przypadku braku odpowiedzi na miejsce zdarzenia wysyłane zostaną służby ratunkowe.

Opel podkreśla, że użytkownicy smartfonów za pomocą specjalnej aplikacji mogą komunikować się z samochodami wyposażonymi w ten system. Dzięki temu możliwy jest dostęp m.in. do ważnych danych dotyczących auta, takich jak ciśnienie w oponach czy poziom oleju. Dzięki inteligentnym telefonom będzie można też ustalić lokalizację auta i zdalnie zablokować, lub otworzyć drzwi.

W przypadku kradzieży OnStar ma pomóc w odzyskaniu pojazdu. Użytkownicy dostaną też co miesiąc raport diagnostyczny auta.


PAP/INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Opel
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy