Inteligentne światła Opla

Inżynierowie niemieckiego Opla wraz ze specjalistami firmy Hella zaprezentowali swoje najnowsze osiągnięcie technologiczne w dziedzinie oświetlenia drogi. System AFL (Adaptive Forward Lighting), czyli przednie reflektory inteligentnie sterujące snopem światła poprawiają nie tylko bezpieczeństwo aktywne pojazdu, ale również komfort kierowcy. Nowe rozwiązanie znajdzie zastosowanie w seryjnych pojazdach Opla już w przyszłym roku. Początkowo ruchomy relfektor bi-ksenonowy będzie montowany w modelu Vectra i nowym pojeździe - Oplu Signum.

Opel jest pierwszym producentem, który wprowadza podobne rozwiązanie do swojej oferty sprzedaży. - AFL wprowadza wielką poprawę w dziedzinie bezpieczeństwa drogowego, a także komfortu kierowcy. Jest to także doskonały dowód na to jak wiele jeszcze można zmienić i poprawić w naszych samochodach. Będziemy nadal pracowali nad kolejnymi rozwiązaniami technologicznymi, które ułatwią nam życie w przyszłości i sprawią, że będziemy czuli się bezpieczniej - powiedział szef inżynierów Opla, Hans H. Demant.

Reklama

Głównym celem specjalistów opracowujących system AFL było poprawienie warunków jazdy nocą i w złych warunkach pogodowych. Według aktualnych danych w Niemczech każdego roku 40% wypadków zakończonych utratą życia ma miejsce właśnie podczas nocy, mimo że wówczas ruch na drogach jest o blisko 80% mniejszy, niż w ciągu dnia. Badania specjalistów wykazały, że wizualna percepcja kierowcy w ciągu dnia sięga 90% informacji pojawiających się na drodze, podczas gdy w nocy wartość ta spada do zaledwie czterech procent! Dlatego właśnie powstał system oświetlenia drogi AFL, który ma w znaczny sposób poprawić widoczność w ciemności.

W porównaniu do standardowych reflektorów system AFL oferuje następujące funkcje:
- nachylany snop światła - reflektory mogą odchylać się na boki oświetlając pobocza drogi pod kątem +/- 15 stopni w zależności od ruchu kierownicą i prędkości jazdy
- obracane reflektory - podczas jazdy z prędkością poniżej 50 km/h ruchoma nasada reflektorów pozwala im obrócić się nawet o kąt 90 stopni oświetlając boczne drogi w momencie ostrego skrętu kierownicą. Funkcja ta doskonale sprawdza się na nieoświetlonym skrzyżowaniu, natomiast nie uaktywnia się w takich sytuacjach jak zmiana pasa na autostradzie.
- bi-ksenonowa żarówka - zapewnia mocne, jasne światło zbliżone barwą do światła dziennego.

Dowiedz się więcej na temat: reflektory | jazdy | kierowcy | światła

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje