Co potrafią rejestratory

W zależności od typu wideorejestrator może działać nawet we mgle i całkowitych ciemnościach. Inne sprawdzają się tylko w dzień przy dobrej widoczności.

W zależności od typu wideorejestrator może działać nawet we mgle i całkowitych ciemnościach. Inne sprawdzają się tylko w dzień przy dobrej widoczności.

1. PolCam PC 2006

Cena: 50 tys. zł

Jakość obrazu: 2400 x 480

Widzenie w nocy: tak

Zoom: 26x

Gotowość do pracy po włączeniu: 2 sekundy

GPS: tak

Przewaga funkcji usprawniających pracę nad wadami systemu PolCam jest duża. Początkowe problemy z obsługą są drobiazgiem w porównaniu z zaletami funkcji podczerwieni, bardzo szybkim startem systemu czy łatwością przegrywania materiału dowodowego na potrzeby sądu. System GPS pozwala w każdym momencie sprawdzić, gdzie znajduje się radiowóz.

Reklama

Plusy:

+ Obraz na monitorze jest bardzo wyraźny

+ Możliwość pracy w nocy w podczerwieni

+ GPS montowany w standardzie

Minusy:

- Trudny w obsłudze

- Kamera stosunkowo wolno łapie ostrość

Uwagi: Ten rejestrator namierzy cię nawet w nocy

2. JAI Provida

Cena: nie jest już w sprzedaży

Jakość obrazu: 2400 x 480

Widzenie w nocy: brak

Zoom: 18x

Gotowość do pracy po włączeniu: 10 sekund

GPS: brak

Mimo że system Provida 2000 jest dużo starszy technologicznie, to w rękach policjantów, którzy znają to urządzenie i świetnie radzą sobie z jego obsługą, jest nadal bardzo groźny dla kierowców. Bardzo istotny jest fakt, że za 10 tys. zł można zamienić magnetowid na cyfrowe urządzenie rejestrujące, co poprawia dostęp do danych i odszukanie właściwych kadrów.

Plusy:

+ Bardzo łatwa obsługa

+ Najszybciej odczytuje prędkość ściganego auta

Minusy:

- Źle spisuje się na zacienionych odcinkach dróg

Uwagi: Urządzenie zmierzy twoją prędkość na odcinku zaledwie 50 metrów

3. Videorapid 1

Cena: 50 tys. zł

Jakość obrazu: 1440 x 234

Widzenie w nocy: brak

Zoom: 22x

Gotowość do pracy po włączeniu: 10 sekund

GPS: brak

Cena 50 tys. zł za rozwiązanie techniczne z 2003 r. to za dużo. Groźny jest tylko w dzień. Nie jest skuteczny we mgle lub w warunkach słabej widoczności, a w nocy zupełnie bezużyteczny. Trudno zrozumieć, dlaczego na pilocie dwa różne przyciski uruchamiają tę samą funkcję, jaką jest pomiar prędkości.

Plusy:

+ Wzorcowa jakość przy dobrym oświetleniu

+ Łatwy w obsłudze

Minusy:

- Kiepski obraz w zacienionych miejscach i np. we mgle

- Problemy z ostrością przy dużej prędkości

Uwagi: Przestarzały sprzęt za zbyt duże pieniądze

tygodnik "Motor"
Dowiedz się więcej na temat: W.E. | urządzenie | GPS
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy