Biopaliwo niszczy silnik!

Do takiego wniosku doszli dziennikarze magazynu "Newsweek", którzy poddali testowi Fiata Punto, jeżdżącego przez pół roku na paliwie z 4,5-procentową domieszką bioetanolu. Okazało się, że tak zachwalane przez polskich ustawodawców biopaliwo może powodować zmniejszenie mocy silnika i uszkodzenia katalizatorów.

Do takiego wniosku doszli dziennikarze magazynu "Newsweek", którzy poddali testowi Fiata Punto, jeżdżącego przez pół roku na paliwie z 4,5-procentową domieszką bioetanolu. Okazało się, że tak zachwalane przez polskich ustawodawców biopaliwo może powodować zmniejszenie mocy silnika i uszkodzenia katalizatorów.

Tak stało się z testowanym fiatem, w którym po pokonaniu dystansu 54 tysięcy kilometrów na ekologicznym paliwie doszczętnie zniszczony został katalizator, a moc silnika była odczuwalnie niższa.

Potwierdza się więc obawa, że tak naprawdę na biopaliwach stracą przede wszystkim kierowcy. I to nie tylko na tym, że cena jednego litra mieszanki z biododatkiem będzie wyższa. Wyniki testów wyraźnie pokazują, że momentalnie wzrosną też koszty eksploatacji (napraw?) samochodów. Koszt naprawy zużytych i zniszczonych części Fiata Punto po teście "Newsweeka" wyniesie prawie 5 tys. zł.

Reklama

TUTAJ przeczytasz nasz materiał o niedawnej poprawce Senatu do ustawy biopaliwowej.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Fiata | silnik
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama