Autostradowe resume!

Koniec roku skłania do przemyśleń. W naszym polskim motoryzacyjnym światku ważnym elementem są powstające autostrady. Wprawdzie częściej przypominają one wirtualne drogi nakreślane jedynie słowami wicepremiera Pola widoczne tylko na szkicach i w projektach, jednak 72 km nowych odcinków oddanych w tym roku może dać niektórym spore powody do dumy.

Koniec roku skłania do przemyśleń. W naszym polskim motoryzacyjnym światku ważnym elementem są powstające autostrady. Wprawdzie częściej przypominają one wirtualne drogi nakreślane jedynie słowami wicepremiera Pola widoczne tylko na szkicach i w projektach, jednak 72 km nowych odcinków oddanych w tym roku może dać niektórym spore powody do dumy.

Nie ma wątpliwości, że mijający rok był pod tym względem lepszy od poprzedniego, pytanie tylko, czy mógłby być gorszy. Jak podkreśla Rzeczpospolita, głównym wydarzeniem 2004 roku batalia o środki na budowę dróg i autostrad. Rząd od początku 2002 roku forsował w tym celu wprowadzenie winiet.

Pomysł ostatecznie poległ 28 lutego, a w miejsce winiet wprowadzono opłatę paliwową, która zacznie obowiązywać od przyszłego roku.

Według szacunków Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w tym roku całkowite wydatki inwestycyjne na drogi i autostrady wyniosły 2,9 mld zł (pełne dane nie są jeszcze znane), to jest o ponad połowę mniej w stosunku do pierwotnych założeń rządowego programu "Infrastruktura - klucz do rozwoju". (źródło: Rzeczpospolita)

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: drogi i autostrady | autostrady
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy