Puchar Alfa Romeo 156

Wielkie sportowe wydarzenie ubiegłorocznego sezonu wyścigowego w Polsce w tym roku będzie miało drugą edycję. Emocje towarzyszące wszystkim wyścigom roku 2000 przerosły oczekiwania organizatorów. Doświadczenia Pucharu Cinquecento, a potem Secento, zaowocowały jeszcze sprawniejszą organizacją Pucharu Alfa Romeo 2.0. Wspaniała sportowa walka, emocje zawodników, zażartość rywalizacji, widowiskowość każdej eliminacji, różnorodność i odmienność wrażeń jakie niósł każdy tor, na którym czerwone Alfy Romeo toczyły bój to cechy tego wydarzenia.

Wielkie sportowe wydarzenie ubiegłorocznego sezonu wyścigowego w Polsce w tym roku będzie miało drugą edycję. Emocje towarzyszące wszystkim wyścigom roku 2000 przerosły oczekiwania organizatorów. Doświadczenia Pucharu Cinquecento, a potem Secento, zaowocowały jeszcze sprawniejszą organizacją Pucharu Alfa Romeo 2.0. Wspaniała sportowa walka, emocje zawodników, zażartość rywalizacji, widowiskowość każdej eliminacji, różnorodność i odmienność wrażeń jakie niósł każdy tor, na którym czerwone Alfy Romeo toczyły bój to cechy tego wydarzenia.

Reklama

Nowe sportowe twarze, młode talenty walczące ze znanymi sławami i równość szans gdyż wszystkie auta podlegają rygorystycznym przepisom nie zezwalającymi na dowolną ingerencję w technikę to kolejny sukces tego przedsięwzięcia. Widowiskowość i popularność zdobywana wśród widzów z wyścigu na wyścig i rosnące zainteresowanie mediów w tym Telewizji Polskiej spowodowały, że Puchar Alfa Romeo 2.0 stał się jedną z najważniejszych imprez polskiego sportu samochodowego.

Opieka wielkiego koncernu samochodowego jakim jest Fiat Auto Poland i PZMot sprawiła, że na polskich torach zapachniało wielkim, wyścigowym światem. Sprawiła to nie tylko najnowocześniejsza technologia ale i europejska oprawa każdych zawodów. Dbałość o każdy estetyczny szczegół, wygląd aut, kombinezony zawodników, łatwość dostępu do informacji, konferencje prasowe i architektura sportowego miasteczka Alfa Romeo 2.0 to już krok do wielkiego samochodowego świata.

Wielkim sukcesem jest, że przy Pucharze Alfa Romeo pojawili się nie tylko sponsorzy ale zawiązały się profesjonalnie zorganizowane zespoły sportowe jak zwycięski Pol-Car Poznań Racing Team. Ale przede wszystkim ci, którzy cały swój sportowy rok poświęcili Alfie Romeo 2.0 sprawili, że na polskich torach wyścigowych czerwone samochody rozgrzewały emocje wszystkich do białości.

Już pierwsze wyścigi na torze Poznań zapowiadały wielkie emocje. Niegroźny, ale widowiskowy wypadek Sebastiana Mielcarka pokazał, że walka w pucharze będzie zażarta. Pierwsze wielkie zaskoczenie to dojrzała i pewna jazda Artura Czyża, zwiastująca pojawienie się wielkiego talentu. Był to jego pierwszy start w dużym, wyścigowym samochodzie. Ten sukces to także zasługa wielkiego rutyniarza, Zbigniewa Szwagierczaka, który wprowadził młodego kolegę z zespołu Pol Car Racing Team w tajniki ścigania się wyścigową Alfą. Wiele razy zaskakiwał nierówną formą Maciej Kołomyjski, a Robert Kisiel, z wyścigu na wyścig, umacniał swoją pozycję w czołówce.

Niczym w Formule 1 pogoda sprawiała, że wyścigi nabierały nieoczekiwanie zaskakującej dramaturgii. Tak było, na przykład, na torze w Opolu, gdzie deszcz spowodował, że z faworytami wygrali ci, którzy potrafili lepiej jeździć taktycznie. Wtedy swoje niemałe umiejętności pokazali Rafał Podolski, Cezary Czub i Krzysztof Fedorowicz. Tor w Opolu był także miejscem największego w historii Pucharu karambolu, w którym po starcie do wyścigu wzięła udział jedna trzecia samochodów. Także na tym torze po raz pierwszy organizatorzy wyścigów samochodowych w Polsce zbudowali profesjonalne, przenośne trybuny dla widzów dzięki czemu tor wyglądał jak w Brnie.

Już po pierwszych wyścigach wiadomo było, że Artur Czyż będzie nie do pobicia, i że najlepszym zespołem będzie Pol Car Racing Team. Ubiegłoroczny sezon pokazał także, że Puchar Alfa Romeo był ważnym wydarzeniem sportowym w Polsce i dzięki niemu pojawiły się nowe, sportowe talenty. Jakie będzie drugie wydanie, w sezonie 2001, tego ważnego wydarzenia sportowego, jakim jest bez wątpienia Puchar Alfa Romeo 2.0? Wszystko wskazuje na to, że będzie to sezon jeszcze większych emocji, które rozpoczną się 5 i 6 maja na torze w Poznaniu a zakończą się 6 i 7 października na torze w Kielcach.

W tym roku wystartuje 26 zawodników a więc o jednego więcej niż rok temu. Tym jednym będzie kobieta, już druga obok Małgorzaty Serbin w Pucharze Alfy Romeo. Agnieszka Karolina Czapka z Autoklubu Wielkopolskiego. Ma 18 lat, pochodzi z Ustronia, uprawia aerobik i ćwiczy na siłowni. Udział w pucharze Alfa Romeo 2.0 będzie jej pierwszym wielkim sportowym wyzwaniem

KLASYFIKACJA PUCHARU ALFA ROMEO 156 2.0 W ROKU 2000

1. Artur Czyż - Automobilklub Wielkopolski - Pol-Car Poznań Racing Team

2. Robert Kisiel - Automobilklub Rzemieślnik

3. Sebastian Mielcarek - Automobilklub Wielkopolski

4. Marcin Banaszak - Automobilklub Wielkopolski

5. Zbigniew Szwagierczak - Automobilklub Wielkopolski - Pol-Car Poznań Racing Team

6. Marcin Kaczmarek - Automobilklub Wielkopolski Autex Bydgoszcz.

ARTUR CZYŻ - MISTRZ POLSKI W PUCHARZE ALFA ROMEO 156 2.0 2000

Lat 25. Student Politechniki Poznańskiej. Pierwszy mistrz Pucharu Alfa Romeo. Zawodnik Automobilklubu Wielkopolski. W 1988 roku uzyskał licencję kartingową. Trzykrotny Kartingowy Mistrz Polski zespołowo oraz Wicemistrz Polski indywidualnie. Od 1996 starty w Pucharze Cinguecento 900. Jego start uznano za najlepszy debiut roku. Od 1997 startuje w barwach Pol-Caru. W 1998 roku zdobywa tytuł Wicemistrza Polski w "dziewięćsetkach" a w 1999 tytuł Mistrza Polski w klasie Cinguecento Sporting 1100. To otworzyło mu drogę do startów w Pucharze Alfa Romeo 156. Jego wybitny talent i niezmiennie wysoka forma w całym sezonie wzbudzały podziw kibiców i mediów. W siedmiu rundach 5 razy był pierwszy w sprincie a wyścig główny wygrywał czterokrotnie. Bezapelacyjnie zdobył najwyższe trofeum - tytuł Mistrza Polski w klasyfikacji generalnej Pucharu Alfa Romeo 156 w roku 2000.

1992 - Kartingowy I V-ce Mistrz Polski

1998 - Puchar CC 900 I V-ce Mistrz Polski

1999 - Puchar CC Sporting 1100 Mistrz Polski

2000 - Puchar Alfa Romeo 156 2.0 Mistrz Polski

Rok urodzenia 1976

Stan cywilny - wolny

Hobby - muzyka

LISTA ZAWODNIKÓW ZGŁOSZONYCH DO PUCHARU ALFA ROMEO 156 2.0 W ROKU 2001

1. Bachleda-Curuś Adam Automobilklub Polski

2. Banaszak Marcin Automobilklub Wielkopolski

3. Barański Michał Automobilklub Polski

4. Bartkowiak Marcin Automobilklub Wielkopolski

5. Bekas Maciej Automobilklub Wielkopolski

6. Chudobiński Dariusz Automobilklub Polski

7. Czapka Agnieszka Automobilklub Wielkopolski

8. Czyż Artur Automobilklub Wielkopolski

9. Czub Cezary Automobilklub Rzemieślnik

10.Kaczmarek Maciej Automobilklub Wielkopolski

11.Kaczmarek Marcin Automobilklub Wielkopolski

12.Ka.mierczak Piotr Automobilklub Krakowski

13.Kisiel Robert Automobilklub Polski

14.Knaś Piotr Automobilklub Częstochowski

15.Kołomyjski Maciej Automobilklub Rzemieślnik

16.Kusiak Marek Automobilklub Częstochowski

17.Litwinowicz Piotr Automobilklub Wielkopolski

18.Łacisz Zbigniew Automobilklub Rzemieślnik

19.Matłacz Jan

20.Mądry Tomasz Automobilklub Leszczyński

21.Nowicki Arkadiusz Automobilklub Wielkopolski

22.Podolski Rafał Automobilklub Kielecki

23.Serbin Małgorzata Automobilklub Rzemieślnik

24.Szwagierczak Zbigniew Automobilklub Wielkopolski

25.Tomaszewski Maciej Automobilklub Polski

26.Winkiel Sławomir Automobilklub Wielkopolski

TERMINARZ PUCHARU ALFA ROMEO 2001

5, 6 maja I runda Puchar Alfa Romeo Poznań

26, 27 maja II runda Puchar Alfa Romeo Poznań

16, 17 czerwca III runda Puchar Alfa Romeo Brno (Czechy)

28, 29 lipca IV runda Puchar Alfa Romeo Kielce (ew. Poznań)

11, 12 sierpnia V runda Puchar Alfa Romeo Opole

31 sierpnia, 1,2 września VI runda Puchar Alfa Romeo Warszawa Modlin

05, 06, 07, października VII runda Puchar Alfa Romeo Kielce (ew. Poznań)

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy