Przejdź do głównej części strony

× m.interia.pl

Korzystasz z urządzenia mobilnego? Wybróbuj wersję Interii,
zaprojektowaną specjalnie dla Twojego urządzenia.

×

Treść dostępna również w wersji mobilnej
na m.interia.pl oraz w aplikacjach na iOS i Android

Ford wyjedzie z Polski? Koniec produkcji w Tychach?

Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Pracownicy tyskiej fabryki Fiata nie mają ostatnio zbyt wielu powodów do radości. Zakład, który ma opinię jednej z najlepszych fabryk Fiata w Europie, czeka kolejna duża zmiana.

Linia produkcyjna forda ka w Tychach
Linia produkcyjna forda ka w Tychach /INTERIA.PL

Jak donosi "Dziennik Gazeta Prawna" już w 2013 roku z Tychów wyjedzie ostatni, produkowany na podwoziu fiata 500, ford ka. Dla fabryki, w której pracę straciło ostatnio 400 osób, może to oznaczać poważny problem.

Według niepotwierdzonych informacji, Ford zamierza przenieść produkcję modelu ka do miejscowości Craiova w Rumunii. Amerykański gigant zainwestował w tamtejszą fabrykę ponad miliard euro, nie dziwi więc fakt, że zyskami z produkcji nowego modelu nie zamierza już dzielić się z Fiatem.

Ford ka stanowi około 20 proc. produkcji tyskiej fabryki, więc ewentualna strata będzie dla pracowników mniej bolesna, niż przesunięcie do Włoch produkcji nowej pandy. Zakończenie wytwarzania ka może się jednak zbiec w czasie z wygaszeniem produkcji pierwszej generacji pandy, która przez jakiś czas (póki co, nikt nie wie jak długo) będzie produkowana równolegle z nowym modelem.

Przedstawiciele Fiata coraz częściej wspominają jednak o nowym modelu, którego produkcja - po lancii ypsilon - mogłaby zostać ulokowana w Tychach. Niewykluczone, że może się nim okazać kolejna generacja popularnej w europie "pięćsetki". Fiat planuje również uruchomienie już w przyszłym roku produkcji małego minivana, który obecnie ukryty jest pod kryptonimem "L-zero". Bardziej prawdopodobne jest jednak, że ten samochód będzie powstawał w Serbii.

Źródło informacji: INTERIA.PL

Więcej o:
Nie,
Fiata,
z,
w

Warto zobaczyć


Skomentuj artykuł:

Wasze komentarze (87)

Dodaj komentarz

~Już PO wszystkim! -

Ford Ka z Bielsko-Białej do Rumunii, Fiat Panda z Bielsko-Białej do Włoch, Opel z Gliwic do Niemiec. Coś zostanie u nas???

~Aqqu -

A jak było z polskimi cukrowniami?? Gdyby nie było UNI to nadal mielibyśmy wszystkie cukrownie i wszystkie by funkcjonowały a cukier byłby tani ! Tak to Niemcy zrównali je z ziemią bo dostali dotacje na ich zrównanie !

~Anonim. -

WRESZCIE! ktoś dostrzegł, że Ford jest amerykański, a nie niemiecki! - dziękuję. A co do informacji - smutne. Lubię Fiata jak i Forda - szkoda, że produkcja w Tychach się zmniejszy :[ - ale w przyrodzie nic nie ginie - nadejdą znów złote czasy i znowu produkcja ruszy pełną parą :).

~Krr -

PO tryumfuje, znowu udało się zlikwidować kolejny zakład po FSO, stoczniach. Dobrze ze wygrali wybory, będziemy wyrobnikami wielkich koncernów.

~ojciec -

Zawsze pisałem co złe to z ameryki -wojny, bankructwa ,afery. Proszę mi udowodnić że nie mam racji.

~kruk -

Liczył dziad na czyjś obiad - taki jest pożytek z obcych inwestorów.

~bbc -

znowu sukces zwiazkow zawodowych. teraz bedzie krotszy czas pracy (wolne 7 dni w tygodniu).

~zdziwiony -

Może ktoś się zastanowi dlaczego zagraniczni nie chcą u nas produkować. Może nasi pracownicy są do kitu, a może mamy zagmatwane przepisy

~JANUSZ P -

LUDZIE CO ZA RZAD PO ZA NIEGO WSZYSCY UCIEKAJA INWESTORZY FIAT TERAZ FORD MASAKRA

~Adam -

WŁOSKI OBÓZ PRACY i tyle niech zabierają tego Forda to się i tak nie sprzedaje na tym niema zarobku tak samo Lancia kolejny złom którego nikt nie chce kupować ?