Takie jest nowe mini coupe!
Wiemy już, jak wygląda nowe mini w długo oczekiwanej wersji coupe. Samochód trafi na europejskie rynki z początkiem października.
Usportowione auto mierzy 3,73 m długości i 1,64 m szerokości. Linia stylowo zaprojektowanego dachu kończy się 1,38 m nad ziemią - niemal 8 cm niżej niż w wersji hatchback.
Zadziorny charakter auta podkreśla niewielki spojler, który wysuwa się automatycznie po przekroczeniu 80 km/h i chowa, gdy prędkość spadnie do 60 km/h.
Dla poprawienia (i tak już dobrych) właściwości jezdnych, w stosunku do hatchbacka, zawieszenie obniżono o 2,5 cm. Wersja coupe charakteryzuje się również większą sztywnością skrętną nadwozia.
Podstawowa wersja mini coupe napędzana będzie benzynowym silnikiem 1,6 l. o mocy 122 KM. Auto przyspiesza do 100 km/h w 9 sekund i potrafi rozpędzić się do 204 km/h.
184-konna odmiana - również o pojemności 1,6 l. - oznaczona symbolem S - kosztować będzie od 30 500 euro. Mini z tą jednostką napędową przyspiesza do 100 km/h w 6,9 s. i rozpędza się do prędkości maksymalnej 230 km/h.
Topowa wersja - John Cooper Works - o mocy 211 KM, na sprint do setki potrzebuje 6,4 s., wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się po osiągnięciu wartości 240 km/h.
W ofercie dostępny będzie również model SD ze 143-konnym silnikiem Diesla. Jednostka o pojemności dwóch litrów i momencie obrotowym 305 Nm zapewnia przyspieszenie do setki w 7,9 s i prędkość maksymalną 216 km/h.
Wszystkie wersje standardowo sprzęgane będą z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów. W opcji zamówić będzie można automatyczną przekładnię steptronic.
Mini coupe zadebiutuje na wrześniowym salonie we Frankfurcie.