Prezentujemy nowe audi A6 avant
Auta z nadwoziem typu kombi zawsze stanowiły silną broń Audi. Nic więc dziwnego, że każda premiera takiego modelu jest oczekiwana z dużym zainteresowaniem.
Obecna generacja audi A6 do tej pory była sprzedawana wyłącznie jako sedan. Teraz się to zmieni. Producent z Ingolstadt zaprezentował właśnie A6 avant.
W wypadku samochodów kombi pierwsze pytanie dotyczy pojemności bagażnika. W nowym A6 avant wynosi ona 565 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy pojemność przestrzeni bagażowej rośnie do 1680 litrów. To więcej niż oferowało poprzednie A6 avant i więcej niż daje BMW 5 touring, ale mniej niż mercedes klasy E (1950 litrów).
Audi A6 avant ma 4,93 m długości, 1,87 m szerokości i 1,46 m wysokości. Rozstaw osi w porównaniu z poprzednią generacją wzrósł aż o 7 cm i wynosi 2,91 m.
Dzięki zastosowaniu na szeroką skalę aluminium (aż 20 procent części metalowych zostało wykonane z tego materiału), masa auta spadła o 70 kg.
W zakresie jednostek napędowych nie ma niespodzianek - kombi będzie napędzane tymi samymi silnikami co sedan. Podstawowy silnik benzynowy to 2.8 FSI o mocy 204 KM, ponadto dostępny będzie silnik 3.0 TFSI (w wersji quattro i z siedmiobiegową skrzynią typu S-tronic), o mocy 300 KM.
Audi A6 avant
Fani diesli mogą wybierać pomiędzy silnikiem 2.0 TDI o mocy 177 KM i 3.0 TDI o mocy 204 KM. Ponadto samochód w wersji quattro z siedmiostopniową skrzynią S-tronic napędzany będzie silnikiem 3.0 TDI o mocy 245 KM.
Natomiast najmocniejsze A6 avant będzie miało pod maską jednostkę 3.0 TDI o mocy 313 KM. Silnik ten posiada podwójne doładowanie, a maksymalne ciśnienie wynosi 3,2 bara. Dzięki temu sprint do 100 km/h trwa zaledwie 5,4 s, prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Model ten będzie standardowo wyposażony w ośmiostopniową skrzynię typu tiptronic.
Nowe A6 - co nie jest niespodzianką - będzie nasycone elektroniką. Nawigacja MMI plus ma współpracować z wszystkimi możliwymi asystentami kierowcy, w tym z... adaptacyjnymi reflektorami oraz adaptacyjnym tempomatem, który będzie działał w pełnym zakresie prędkości. Komputer tego układu będzie mógł więc uruchomić hamulce nie tylko dzięki obrazowi z radaru, który wykryje przeszkodę, ale będzie miał również dostęp do mapy i przebiegu drogi.
Nowe audi A6 avant zadebiutuje na wrześniowym salonie we Frankfurcie. Wkrótce potem pierwsze auta pojawią się w salonach. Zamówienia można już składać, ceny zaczynają się od 41 tys. euro za auto z dwulitrowym dieslem.