Przejdź do głównej części strony

× m.interia.pl

Korzystasz z urządzenia mobilnego? Wybróbuj wersję Interii,
zaprojektowaną specjalnie dla Twojego urządzenia.

×

Treść dostępna również w wersji mobilnej
na m.interia.pl oraz w aplikacjach na iOS i Android

Fiat punto, rocznik 2012. Cena od 36 990 zł

Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Chociaż trudno w to uwierzyć, w przyszłym roku minie równe dwadzieścia lat od czasu, gdy z fabryki Fiata wyjechało pierwsze punto.

Odświeżony fiat punto
Odświeżony fiat punto

Następca kwadratowego uno spotkał się z ogromnym zainteresowaniem nabywców - auto szybko wpisało się w krajobraz europejskich dróg. Samochód, który przez niemal dwadzieścia lat produkcji, doczekał się już trzeciego wcielenia wciąż pozostaje bestsellerem na wielu rynkach, m.in. w rodzimych Włoszech. Od momentu debiutu z fabryk Fiata wyjechało już 8,5 mln egzemplarzy punto! Jak włoska "kropka" wkracza w rok modelowy 2012?

Samochód otrzymał właśnie nowy przedni zderzak, w rogach dolnego wlotu powietrza zamontowano lampy przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów. Przestylizowano również wygląd tyłu - zmienił się min. kształt świateł przeciwmgłowych i cofania. W ofercie modelowej na rok 2012 znalazły się też trzy nowe kolory nadwozia: turkusowy "oil", czerwony "ruby" oraz szary "corse".

Największą nowość znajdziemy jednak pod maską. W ofercie punto pojawił się właśnie "Światowy Silnik Roku 2011", czyli dwucylindrowa, turbodoładowana jednostka o pojemności 0,9 l. Silnik dysponuje mocą maksymalną 85 KM (przy 5 500 obr/min) i rozwija moment obrotowy 145 Nm (przy 2 000 obr/min).

Auto z tą jednostką napędową oferowane będzie w specjalnej wersji "twin air", która na tle innych punto wyróżniać się ma m.in. lakierowanymi na czarno słupkami nadwozia i 15-calowymi felgami ze stopów lekkich oraz przyciemnianymi kloszami przednich reflektorów.


Odświeżony fiat punto

Po wprowadzeniu do oferty motoru 0.9 l twinair punto dostępne jest na polskim rynku w aż siedmiu odmianach silnikowych. Oprócz "Silnika Roku 2011" do wyboru są jeszcze benzynowe: 1,2 l 8V (69 KM), 1,4 l 8V (77 KM), 1,4 l 16V (105 KM) oraz 1,4 l 16V turbo (135 KM), a także wysokoprężna jednostka 1,3 l multijet w dwóch wariantach mocy: 75 KM i 95 KM. Dla proekologicznie usposobionych klientów przewidziano również wersję 1,4 l bi-fuel z fabryczną instalacją CNG.


Odświeżony fiat punto

Auto, które zastępuje w ofercie fiata punto evo i grande punto (te modele dostępne są jeszcze w wyprzedaży do wyczerpania zapasów), pojawiło się już w salonach. Samochód objęty jest dwuletnią gwarancją. Ceny są... niższe niż do tej pory. Za trzydrzwiowe auto z silnikiem 1.2 w wersji Fresh trzeba będzie zapłacić tylko 36 990 zł. Auto pięciodrzwiowe jest o 1500 zł droższe.

Punto 2012 ze 105-konnym silnikiem 1.4 Multiair kosztuje przynajmniej 51 990 zł, a z silnikiem turbo o mocy 135 KM - 60 990 zł.

Z najtańszego diesla (1.3 Multijet, 75 KM), dostępnego tylko w pięciodrzwiowym nadwoziu trzeba będzie zapłacić 52 490 zł. Samochód z dwucylindrowym silnikiem turbo (0,9 l, 85 KM) kosztuje 52 490 zł.

Nowa "kropka"

Przepraszamy, nie udało się załadować odtwarzacza. Musisz odwiedzić stronę Adobe aby pobrać Flash Player

Źródło informacji: INTERIA.PL

Więcej o:
rocznik,
Fiata,
Fiat Punto

Warto zobaczyć


Skomentuj artykuł:

Wasze komentarze (119)

Dodaj komentarz

~traper57 -

Posiadam jedno z pierwszych Drande Punto ( rok produkcji 2005 ) i raz miałem problemy ze wspomaganiem, eksploatacyjna wymiana paska rozrządu. A tak po zatym OK ! Jestem zadowolony !. Niedługo zamierzam kupić Punto 2012 3 D. Współczesny FIAT to już inna technologia.!. Zawsze zapala za pirwszym razem !. Pozdrawiam.

~golfiarz fan golfa -

BUHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH FIOT! fiat to nie auto! to wyróp samochodopodobny!!! kup se golfa jeden z drógim i zobacz co znaczy niemjecka technologia! ALE WAS NIE STAĆ I WAS TO BOLI DZIADY!

~samiec alfa -

PUNTO GRANDE!!!!witam. dgyby nie to ze od lat jezdze klasą premium kupił bym to punto...nie chce sie degradowac po prostu (PRZYZWYCZAJENIA)...NAPRAWDE fajne autko to troszke jezdziłem a design najlepszy w klasie!!!co do punto miałem kiedys kiedys z 97 1,2 8v! normalnie perpetum mobile:) 6 l lpg na sto w trasie! i nawet dynamiczny silniczek (bo waga 900kg...na bank lepsze takie punto od polo czy corsy ...choc wies pewno ma inne zdanie ale cóz...pzdr miłosników motor

~... -

punto to dobre auto:)

~kriss -

A ja mam Punto Evo już 3 rok i jestem bardzo zadowolony przejechane mam już prawie 90tys. km i 0 awarii tylko przeglądy robię które są jak na ASO bardzo tanie.

~Łukasz Adaszek -

MÓJ MA SKOŃCZONE 17 LAT IDZIE 18 ROK:) I RANO NA MROZIE TO JA CIĄGNĘ LINKĄ NWE OPLE INSIGNIA:)

~Kropek -

Fajny to evo po liftingu :) Ja mam swojego kropka od 14 lat :) jeszcze nie miał żadnej awarii!!

~toyota -

ceny kosmos a to przeciez tylko podstawowy fiat

~xcm -

z fiatem jak z pkp ciesz się że jedziesz

~123 -

golf psuje sie juz w fabryce, mi fotel sie popsuł, zamki, wycieraczki, schowek odpadł...... szkoda pisać.