Uciążliwy rozruch turbodiesla po wymianie rozrządu

Co może być powodem problemów z uruchamianiem turbodiesla „na zimno” po wymianie paska rozrządu?

Jeżeli powodem nie jest usterka świec żarowych lub kłopoty z paliwem, to warto zwrócić uwagę na kąt wyprzedzenia wtrysku. W silnikach z pompą wtryskową ten może on ulec przestawieniu przy wymianie paska rozrządu, gdyż pompa wtryskowa napędzana jest właśnie paskiem. W przypadku silników z elektronicznie sterowana pompą (np. VW 1.9 TDI 90 i 110 KM), kąt ten można sprawdzić diagnoskopem. Jeżeli nie mieści się on w tolerancji fabrycznej, to konieczne jest zdemontowanie górnej osłony rozrządu i przeregulowanie ustawienia pompy wtryskowej. We wspomnianych TDI robi się to po poluzowaniu trzech śrub mocujących koło pasowe pompy. Operacja trwa góra kwadrans. Problemy z rozruchem mogą też wskazywać na zbytnie opóźnienie kąta wtrysku; potwierdzać to mogłaby bardzo miękka praca silnika (z kolei gdy kąt jest zbyt duży silnik zapala łatwiej, ale pracuje bardzo twardo).

Reklama

TDI nie zapala na ciepło - silnik

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy