Tutaj sie dowiesz, kiedy zepsuje sie twój samochód!

Niemieckie Stowarzyszenie Nadzoru Technicznego opublikowało właśnie najnowszą edycję słynnego raportu niezawodności - TUV 2013.

Jak co roku raport powstał w oparciu o przeglądy rejestracyjne samochodów u naszych zachodnich sąsiadów. Tym razem - między lipcem 2011 roku a czerwcem 2012 - inspektorzy TUV wzięli pod lupę aż 8 mln aut.

Reklama

Samochody przydzielone zostały do pięciu grup wiekowych. Raportowe kategorie podzielono więc na auta: 2-3 letnie, 4-5 letnie, 6-7 letnie, 8-9 letnie i 10- 11 letnie.

Które z używanych pojazdów inspektorzy TUV polecić mogą z czystym sumieniem?

W najmłodszej kategorii wiekowej najlepszy wynik uzyskał Volkswagen Polo. Przy średnim przebiegu 32 tys. km auta wykazywały średnio 2,2 proc. usterek. To najlepszy procentowy wynik w tegorocznym zestawieniu. Drugie miejsce - ze średnim przebiegiem 38 tys. km - zajęła Mazda3, trzecie - pokonując średnio 61 tys. km - Audi Q3.

Kategoria wiekowa od 4 do 5 lat zdominowana została - podobnie jak kolejne - przez samochody z Kraju Kwitnącej Wiśni. Za najmniej awaryjne auto TUV uznał Toyotę Prius (średni przebieg Priusa w tej grupie wiekowej to 63 tys. km). Drugie miejsce zajęła miejska Mazda 2 (średni przebieg 48 tys. km), trzecia lokata przypadła w udziale Toyocie Auris (średni przebieg 57 tys. km).

Trójkę najmniej awaryjnych aut w grupie wiekowej 6-7 lat otwiera stały bywalec raportów TUV - Porsche 911 (ze średnim przebiegiem 59 tys. km). Zaraz za nim sklasyfikowano Toyotę Corollę Verso (średni przebieg 91 tys. km). Trzecie miejsce przypadło Toyocie Prius (średni przebieg 83 tys. km).

W grupie wiekowej 8-9 lat znów panuje Porsche 911, którego pozycję - poza wysoką jakością montażu - tłumaczy też fakt, że auta użytkowane są głównie przez osoby nie szczędzące pieniędzy na obsługę w autoryzowanych serwisach. Średni przebieg tego pojazdu w tym wieku to 78 tys. km. Tuż za Porsche - z wynikiem dokładnie o 1,1 proc. usterek wyższym - znalazła się popularna Toyota Avensis, której średni przebieg w tej grupie wiekowej wynosi 108 tys. km. Na trzecim stopniu podium też znalazł się samochód z Japonii - Honda Jazz ze średnim przebiegiem 93 tys. km.

Wśród pojazdów najstarszych w wieku 10-11 lat, czyli tych, które z punktu widzenia polskiego kierowcy interesują nas najbardziej, prym znów wiedzie Porsche 911 (średni przebieg 87 tys. km). Na drugim miejscu - ze średnim przebiegiem - 108 tys. km - znów znalazł się pojazd Toyoty - model RAV4. Na podium trafił też Mercedes SLK ze średnim przebiegiem 94 tys. km.

Raport TUV zdaje się potwierdzać opinię, że młodsze auto oznacza zazwyczaj mniej problemów dla użytkownika. W przypadku najlepszego w zestawieniu Polo (wiek między 2 a 3 lata), średni odsetek aut z usterkami wynosił 2,2 proc. Dla porównania - usterki wykryto już w 14,2 proc. 10-11 letnich Toyot RAV4 (2. miejsce w tej kategorii wiekowej po Porsche 911).

Potwierdza to również klasyfikacja "ogólna". Średnio usterki wykryto w 6,1 proc. aut w grupie wiekowej od 2 do 3 lat. Ten sam wskaźnik dla aut w wieku 6-7 lat wynosił już 17,2 proc. a w przypadku pojazdów najstarszych - 10-11 letnich - aż 23,1 proc.

Jak co roku, najwięcej wykrytych usterek dotyczyło oświetlenia, układów wydechowych i... hamulców. W przypadku starszych pojazdów inspektorzy TUV zalecają zwrócić szczególną uwagę na stan podwozia - a dokładniej - sprawdzić, czy mocowania takich elementów jak wahacze czy stabilizatory nie są już mocno skorodowane.

PR

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje