Problem z wtryskiwaczem common-rail

Czy to możliwe, aby odkręcenie przewodów paliwowych doprowadziło do uszkodzenia wtryskiwacza w silniku wysokoprężnym z układem wtryskowym typu common rail?

Jeżeli demontaż przewodów przebiegał bez zakłóceń i nic nie zostało uszkodzone mechanicznie, to za awarię odpowiedzialne są najprawdopodobniej zanieczyszczenia, które dostały się do wtryskiwacza. Wystarczy drobinka kurzu z powietrza, by zablokować ten element układu wtryskowego.

Dlatego przy demontażu powinna obowiązywać absolutna czystość, a dokręcanie przewodu paliwowego wykonuje się przy pracującej pompie tak, aby paliwo wypływało na zewnątrz i samo usuwało ewentualne zanieczyszczenia.

Zdecydowanie odradza się rozkręcanie przewodów zasilających wtryskiwacze, jeżeli nie jest to niezbędne, szczególnie we własnym zakresie.

Reklama
tygodnik "Motor"
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy