Oto najlepsze samochody używane. Ranking GTU

GTÜ, czyli niemiecki odpowiednik urzędu dozoru technicznego, jak co roku przygotował szczegółowe zestawienie dotyczące awaryjności poruszających się po lokalnych drogach pojazdów. Zgodnie z tradycją, w większości ocenianych kategorii zwyciężyły niemieckie samochody segmentu premium.

Podobnie, jak zestawienie zrzeszającej diagnostów Dekry, ranking opracowany przez GTÜ powstaje w oparciu o dane dotyczące obowiązkowych przeglądów technicznych. Nie publikuje się w nim informacji o usterkach wykluczających z jazdy, pokazuje natomiast statystyki oceniające odporność danego modelu na typowe zużycie eksploatacyjne, czyli określa się trwałość pojazdu.

Najnowsze zestawienie opracowano na podstawie przeszło 5 mln badań technicznych przeprowadzonych w placówkach GTÜ. Wyniki, z pedantyczną, niemiecką precyzją, podzielone zostały na pięć kategorii wiekowych. Samochody oceniane były przez pryzmat kondycji siedmiu kluczowych "podzespołów": zawieszenia, układu kierowniczego, układu hamulcowego, karoserii, oświetlenia i elektryki, układu napędowego i wydechowego.

Reklama

Za najtrwalsze auto, które sprawia właścicielom najmniej przykrych niespodzianek, uznano... Porsche Boxer/Cayman. Samochód zdeklasował też konkurencję zwyciężając w kategorii pojazdów sportowych. Modele producenta ze Stuttgartu otrzymały też nagrody dla najmniej usterkowego suva (Porsche Macan) i najmniej usterkowego samochodu luksusowego (Panamera).

Co ciekawe, tylko w dwóch kategoriach określających segmenty rynkowe zwyciężyły samochody nie związane z lokalnymi producentami. Najmniej usterkowym samochodem segmentu B okrzyknięto - produkowaną w Japonii - Mazdę 2. Najtrwalszym autem kompaktowym uznano... Volvo V40. W tym miejscu wypada jednak dodać, że produkcją szwedzkiego pojazdu na europejskie rynki zajmuje się fabryka Volvo w belgijskiej Gandawie.

Wśród małych samochodów rodzinnych zwyciężył Mercedes klasy C. Auto z gwiazdą na masce triumfowało również w kategorii vany. Za najmniej usterkowy pojazd tego segmentu uznano Mercedesa klasy B. Za najtrwalsze auto klasy wyższej uznano Audi A6.

Przytoczone dane świadczyć mogą o nadzwyczajnej solidności niemieckich pojazdów. W rzeczywistości sami autorzy raportu przyznają, że kluczem do sukcesu niekoniecznie musi być sama trwałość konkretnego modelu, ale świadomość i - co równie ważne - zasobność portfela - użytkownika. Nie przez przypadek, w większości niemieckich raportów niezawodności - niezależnie od autora zestawienia - czołowe miejsca zajmują takie pojazdy, jak np. Porsche Boxer czy Porsche 911. Nawet w Niemczech mało kto może pozwolić sobie na taki zakup, jeśli więc kogoś stać na Porsche, stać go również na regularne serwisowanie pojazdu. Właśnie ta zależność może być kluczem do wyników tegorocznego raportu. Nie sposób przeoczyć, że wśród zwycięzców znalazła się tylko jedna marka popularna (Mazda). Pozostali "medaliści" to reprezentanci segmentu premium, którzy również wybierani są raczej przez lepiej sytuowanych nabywców.

PR


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy