Nie warto czekać z wymianą paska rozrządu

Książka obsługi auta zaleca wymianę paska rozrządu co 120 tys. km, a w serwisie proponuje się wykonanie usługi już przy 90 tys. km. Czy należy to traktować jako próbę wyciągnięcia pieniędzy?

Akurat w tym przypadku nie. Mechanicy zgodnie twierdzą, że przeciąganie terminu wymiany paska znacząco ponad 100 tys. km obarczone jest pewnym ryzykiem. I raczej nie chodzi tu o samoistne pęknięcie paska rozrządu, lecz zwykle zatarcie łożyska jednej z rolek napinających. Dlatego nawet pomimo zapisów w książce obsługi warto czasami wykonywać wymianę nieco częściej. Koszt wymiany jest tu niewspółmiernie niski w porównaniu z ceną naprawy uszkodzonego silnika po zerwaniu paska rozrządu.

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy