Jakie samochody psują się najmniej?. Ranking TUV

Zgodnie z tradycją, niemiecki TUV opublikował coroczny ranking usterkowości pojazdów. Które samochody uznano za najmniej awaryjne?

Zestawienie TUV 2018 powstało w oparciu o około 8,8 mln obowiązkowych przeglądów technicznych wykonanych na terenie Niemiec w okresie od czerwca 2016 do lipca 2018 roku. Oznacza to, że raportu TUV nie uwzględnia np. poważnych usterek wymagających skorzystania z pomocy drogowej. Zamiast tego skupia się jednak na ogólnej kondycji technicznej pojazdu mającej bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo eksploatacji.

Reklama

Zgodnie z tradycją zestawienie podzielono na pięć grup wiekowych. W każdej z nich sklasyfikowano najpopularniejsze modele, które poruszają się po drogach naszych zachodnich sąsiadów. Usterkowość każdego z aut określono w oparciu o wyniki kontroli oświetlenia i elektryki, zawieszenia, układu hamulcowego, silnika (czystość spalin, wycieki) i układu wydechowego. Uzyskany przez dany model wynik oznacza odsetek aut, które miały poważne problemy z zaliczeniem obowiązkowego przeglądu.

Za najmniej awaryjny pojazdu uznano - wyróżnionego tzw. "Złotą plakietką TUV" - Mercedesa SLK. W kategorii pojazdów w wieku do 3 lat auto uzyskało rewelacyjny wynik usterkowości na poziomie zaledwie 2 proc. Drugie miejsce zajął Volkswagen Golf Sportsvan z wynikiem 2,5 proc. Ostatni stopień podium zajęły - ex aequo - Mercedesy: klasa B i GLK (2,6 proc).

Najbardziej usterkowym pojazdem w tej kategorii wiekowej okrzyknięto Kię Sportage (12,6 proc.)

Mercedes klasy B zwyciężył też w zestawieniu najmniej usterkowych aut w wieku do 5 lat (wynik 3,9 proc.). Drugie miejsce przypadło Porsche 911 (4,5 proc.). Najniższy stopień podium zajęła Mazda CX-5 (4,6 proc.).

Za najbardziej awaryjne pojazdy w tej kategorii wiekowej uznano - ex aequo - Peugeota 206 i Dacię Logan (20,6 proc).

Wśród samochodów liczących sobie maksymalnie siedem wiosen zwyciężyło Porsche 911 (6,5 proc.) przed - sklasyfikowanymi wspólnie - Audi Q5 i Audi TT (8,1 proc.). Zaraz za nimi uplasowała się Honda CR-V (8,5 proc.).

Najbardziej usterkowym siedmiolatkiem uznano Chevroleta Aveo (29,3 proc.).

Porsche 911 (10,6 proc.) zwyciężyło również w kategorii dziewięciolatków. Drugie miejsce zajął Volkswagen Golf Plus (11,5 proc.), trzecie - Audi TT (12,6 proc.)

Samochodem w wieku do 9 lat, który przysparzał właścicielom najwięcej problemów w czasie obowiązkowego przeglądu technicznego, okazał się być Chevrolet Matiz (35,8 proc.).

Biorąc pod uwagę średni wiek sprowadzanych do nas pojazdów, polskich nabywców najbardziej zainteresują zapewne samochody w wieku 11 lat. Zestawienie najmniej usterkowych modeli, po raz kolejny, otwiera Porsche 911 (12,2 proc.), przed Toyotą Corollą Verso (15,3 proc.) i Mazdą 2 (16,3 proc.). W pierwszej piątce znalazły się też: 4. Ford Fusion (17,8 proc.) i 5. Toyota Corolla (18,2 proc.). W dziesiątce najmniej usterkowych 11-latków spotkamy jeszcze: Mercedesa SLK (18,4 proc.), Suzuki Grand Vitarę (18,6 proc.), Toytoę Yaris (18,8 proc.), Volkswagena New Beetle (18,8 proc.) i Toyotę RAV4 (19,5 proc.)

Najbardziej usterkowymi autami w wieku 11 lat zostały - ex aequo - dwa Fordy: Galaxy i Ka (36,9 proc.).

Średnio w aż 19,9 proc. skontrolowanych przez inspektorów TUV pojazdów stwierdzono usterki wykluczające pozytywny wynik badania technicznego!

PR

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje