Jakie naprawdę przebiegi mają auta z Niemiec?

W polskich serwisach ogłoszeniowych aż roi się od "perełek" i "okazji". Trzon polskiego rynku samochodów używanych stanowią pojazdy sprowadzone z zagranicy. Ich przebieg, przynajmniej jeśli wierzyć sprzedającym, rzadko kiedy przekracza 200 tys. km.

Co ciekawe, bariera 200 tys. km dotyczy wszystkich samochodów, niezależnie do jednostki napędowej, rocznika czy typu nadwozia. Zaskakująco niski dorobek kilometrowy konkretnego auta tłumaczy z reguły standardowa opowieść o starym Niemcu jeżdżącym samochodem do kościoła. Jakie przebiegi - w rzeczywistości - pokonują rocznie przeciętni niemieccy kierowcy?

Raport dotyczący klientów indywidualnych przygotowała niedawno niemiecka, internetowa porównywarka cen - check24. Opracowano go na podstawie zawartych przez serwis polis ubezpieczeniowych. Każdego roku, zawierając nową umowę z ubezpieczycielem, właściciel pojazdu zobowiązany jest podać aktualny stan licznika. Czy to możliwe, by - sprowadzone z Niemiec, 10-letne kombi z silnikiem Diesla legitymowało się przebiegiem 170 tys. km? Okazuje się, że... tak!

Reklama

Wg najnowszych danych, średni roczny przebieg zarejestrowanego na terenie Niemiec pojazdu, którego użytkownikiem jest osoba prywatna, wynosi zaledwie 11 782 km! Najwięcej - średnio 13 656 km rocznie - pokonują samochody najmłodsze, w wieku do 5 lat. Średni przebieg samochodu w wieku między 6 a 10 lat to 12 087 km. Cieszące się ogromnym powodzeniem wśród Polaków  modele w wieku między 11 a 15 lat pokonują średnio 10 529 km rocznie. Najmniej - nieco ponad 9 tys. km rocznie - przejeżdżają samochody w wieku powyżej 20 lat. To, niekoniecznie wiąże się jednak z ich złym stanem technicznym. Wiele trafia już w ręce motoryzacyjnych pasjonatów, którzy eksploatują je wyłącznie "od święta".

Przy wyborze auta na rynku wtórnym warto kierować się rodzajem nadwozia. Zdecydowanie najwięcej - około 13 447 km - pokonują w roku auta użytkowe (z nadwoziem typu furgon). Tylko odrobinę mniej przejeżdżają kombi (13 331 km) i suvy (13 303 km). Co zaskakujące - zaledwie 12 551 km rocznie pokonują średnio vany i busy. Najmniejszymi przebiegami, co jest całkowicie zrozumiałe, legitymują się coupe lub roadstery (10 361 km) i kabriolety (10 272 km). Zaskoczeniem mogą być za to niewielkie - wynoszące zaledwie 10 950 km - średnie roczne przebiegi sedanów!

Które auta jeżdżą w Niemczech najwięcej? Niekwestionowanym liderem zestawienia - ze średnim rocznym przebiegiem 17 561 km - okazała się być Skoda Superb kombi. Za nią uplasowały się: 2. Hyundai i40 kombi (16 784 km), 3. Seat Leon kombi (16 467 km), 4. Opel Insignia kombi (16 116 km) i 5. Volkswagen Golf VII kombi (15 539 km). W pierwszej dziesiątce znajdziemy jeszcze: 6. Skodę Octavię kombi (15 349 km), 7. Mazdę CX-5 (15 276 km), 8, Volkswagena Golfa VI kombi (15 159 km), 9. Citroena C5 kombi (14 864 km) i 10. Hyundaia i30 kombi (14 726 km).

Zanim jednak dyskusja o wyższości starych niemieckich aut nad tymi kupionymi w polskich salonach rozgorzeje na dobre, spieszymy wyjaśnić, że prezentowane informacje pochodzą wyłącznie od klientów indywidualnych. Zestawienie nie obejmuje pojazdów zarejestrowanych na firmy, których przebiegi mocno kontrastują z powyższymi danymi...

Chcecie poznać dziesiątkę aut, które - w prywatnych rękach - pokonują w Niemczech najmniejsze odległości? Zapraszamy do naszej galerii. Będziecie zdziwieni!

Paweł Rygas

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: samochody używane
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy