Ile kosztuje nowy kamper?

Caravaning jest popularny głównie w Holandii, Niemczech i Wielkiej Brytanii, jednak w Polsce przybywa zwolenników wypoczynku w kamperach. Nad Wisłą działa prawie 100 kempingów z miejscami dla kamperów i przyczep, na których można zatrzymać się nawet w czasie zimy. Pola kempingowe czekają również zagranicą, dlatego Polacy coraz częściej szukają kamperów do kupienia. Ile trzeba za nie zapłacić?

Nowe kampery w cenie od 30 tysięcy euro

W czasie targów Caravan Salon 2018 w Dusseldorfie pojawiło się ponad 248 tysięcy gości, którzy mogli obejrzeć około 2100 pojazdów. Większość wystawionych modeli pojawiło się na targach w roku 2017, a ewentualne modyfikacje kamperów były niewielkie. Ciekawostką były kampery koncepcyjne, w tym e.home COCO, czyli przyczepa dostosowana do użytku w samochodach z napędem elektrycznym. Najtańsze prezentowane pojazdy kosztowały 30-35 tysięcy euro, jednak dla ich producentów priorytetem była wyłącznie cena, a nie jakość. W niektórych tanich kamperach łatwo rozpoznawało się tanie tworzywa, użyte do produkcji mebli i sprzętów wewnątrz pojazdu.

Reklama

Podobnie jak rok wcześniej na targach Caravan Salon 2018 najciekawiej prezentowała się oferta kamperów w przedziale cenowym 45-60 tysięcy euro. Marka Hobby oferowała wygodne kampery Vantana za niewiele ponad 45 tys. euro. Caddy Maxi Camp od Reimo można było kupić za 52 tys. euro, a za 65 tys. euro nabywało się zintegrowanego kampera Knaus - Van I. Marka Knaus proponowała również solidny, lecz mniej komfortowy Boxlife 540 ze 115-konnym silnikiem Fiata za niecałe 42 tys. euro. Zewnętrzny wygląd wymienionych modeli przypominał prezencję tańszych kamperów, lecz użyte podzespoły były znacznie solidniejsze. Co ciekawe, droższe kampery były mniejsze od tanich. W tym przypadku wyższa cena wiązała się z bardziej skomplikowaną konstrukcją i produkcją mebli oraz sprzętów do pojazdów krótszych i węższych.

Polskie kampery na targach Caravan Salon 2018

W Dusseldorfie wystawiono kampery wyprodukowane nie tylko przez zachodnie marki. Na targach pojawiło się polskie stoisko, na którym wystawiono WaveCamp z zabudową modułową. Kamper rodzimej produkcji powstał na bazie Volkswagena. Model łączy funkcje vana i część noclegową, stanowiąc alternatywę dla klasycznego kampera i przyczepy kempingowej. Cena pojazdu rozpoczynała się od 35 490 euro. Dla przeciętnego Kowalskiego taka cena jest zbyt wysoka, jednak zagraniczni goście zeszłorocznych targów byli zainteresowani modelem WaveCamp.

Kolejne targi Caravan Salon będą trwać od 31 sierpnia do 8 września 2019, a więc trzeba na nie jeszcze poczekać. W tym czasie można śledzić oferty sprzedaży kamperów używanych i zapoznać się z zasadami ubezpieczeń typu campervan insurance.

materiał zewnętrzny
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy