Gwinty calowe w samochodach

Czy w normalnych, popularnych samochodach (poza amerykańskimi) stosuje się dziś śruby z gwintem calowym?

Wszelkie połączenia śrubowe zarówno w autach europejskich, jak i dalekowschodnich są typu metrycznego. Sporadycznie zdarza się jednak, że jakiś drobny element w autach dalekowschodnich może mieć gwint calowy. Tak jest chociażby z czujnikami ciśnienia oleju - w "japończykach" mają zwykle gwint calowy BSP 1/8-28. Warto o tym pamiętać, bo choć gwint wydaje się podobny do metrycznego M10x1, to jego średnica nominalna wynosi ok. 9,5 mm a skok gwintu - 0,9 mm. Pomyłka i próba wkręcenia np. do Toyoty europejskiego czujnika z Volkswagena skończy się uszkodzeniem gwintu.

Reklama

Za co odpowiada mechanik - PORADY

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy