Awaryjne hamowanie

Na jakiej zasadzie działa system wspomagający awaryjne hamowanie?

Generalnie, w chwili wykrycia przez system nagłego hamowania, w układzie hamulcowym wytworzone zostaje maksymalne ciśnienie. Pozwala to na wykorzystanie całej mocy hamulców. W zaawansowanych rozwiązaniach typu pre-safe, mających zapobiegać kolizjom oraz łagodzić ich skutki, system wykorzystuje czujniki, dzięki którym wykrywa inny pojazd z przodu. Następnie automatycznie zmniejsza odległość pomiędzy powierzchniami roboczymi okładziny klocka hamulcowego i tarczy, co skraca czas do rozpoczęcia hamowania. Jeżeli kierowca nie podejmie żadnego działania w celu uniknięcia kolizji, np. nie zacznie hamować, system automatycznie uruchomi hamulce i obniży moc przekazywaną przez silnik na koła.

Reklama

Jak działają systemy awaryjnego hamowania w praktyce? Zapraszamy do obejrzenia dwóch filmów:

 

 

Monitorowanie zmęczenia - TECHNIKA

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy