Używane Mitsubishi Pajero Pinin (2000-2004)

To nie jest miejski SUV, a prawdziwa mała terenówka. Mimo niewielkich rozmiarów Pinin ma wyjątkowe zdolności terenowe.

Małe Mitsubishi było zaprojektowane i produkowane we włoskiej Pininfarinie, ale mimo włoskiego pochodzenia jest solidne jak prawdziwy "japończyk".

Pinin występował w dwóch wersjach nadwoziowych. "Krótki" ma troje drzwi i tylko 373 cm długości, "długi" ma dokładnie o 30 cm więcej. Auto jest dość ciasne, nie zachwyca także pojemnością bagażnika, która wynosi tylko 165 litrów. Prześwit o wartości 20 cm wydaje się niewielki, ale Pinin ma krótkie zwisy i dobrze sprawdza się w terenie.

Do napędu przewidziano tylko silniki benzynowe: 1.8 i 2.0. Ten pierwszy miał dwie wersje - z wtryskiem wielopunktowym pośrednim (ECI) i bezpośrednim (GDI - Gasoline Direct Injection). Jednostka 2-litrowa (129 KM) była dostępna tylko jako GDI. Okazuje się, że ta technologia nie przełożyła się na zmniejszenie zużycia paliwa.

Reklama

Odmiana 1.8 ma prosty układ napędowy: sprzęgło wiskotyczne VCU działające jako centralny mechanizm różnicowy stale rozdziela napęd w proporcji 50:50 i tego nie można zmienić. Wyłącznie w wersji 2.0 GDI montowano zaawansowany układ SS4-i (Super Select) z możliwością wyboru napędu i reduktorem.

Słabą stroną Pinina jest sprzęgło. Użytkownicy dość często narzekali na jego niestabilną pracę, szarpanie i szybkie zużycie. Zdarzają się także auta, gdzie spód nadwozia został już zaatakowany przez korozję, a elementy blacharskie są na rynku wtórnym spotykane rzadko.

Standardowe części eksploatacyjne Pinina są dostępne od ręki. Komplet amortyzatorów to ok 1000 zł, a klocki hamulcowe kosztują 140-160 zł. Istotniejsze są koszty paliwa: silniki GDI spalą co najmniej 10 l/100 km.

Mitsubishi Pajero Pinin (2000-2004) - podsumowanie

Pinin świetnie sprawdzi się jako samochód dla wędkarzy, myśliwych i innych zwolenników spędzania czasu na łonie natury. Raczej nie nadaje się do dłuższych podróży. Jest wysoki i przy wyższych prędkościach zachowuje się niepewnie, a przy tym sporo pali.

Mitsubishi Pajero Pinin: historia modelu
1998: premiera w Japonii (jako Mitsubishi iO).
2000: rozpoczęcie produkcji w Europie.
2003: silnik 1.8/114 KM.
2004: zakończenie produkcji w Europie, kontynuacja w Brazylii.

Mitsubishi Pajero Pinin: typowe usterki i problemy

  • Nietrwałe sprzęgło, które wydaje niepokojące dźwięki.
  • Korozja dolnej części nadwozia, czasem dość zaawansowana.
  • Problemy z układem wtryskowym w silnikach GDI.
  • Awarie sondy lambda.


Mitsubishi Pajero Pinin: plusy

  • Dobre własności terenowe.
  • Udany napęd Super Select.
  • Wysoka niezawodność.


Mitsubishi Pajero Pinin: minusy

  • Spore spalanie.
  • Niewiele miejsca w kabinie i w bagażniku.
  • Brak diesla w ofercie.

Dane techniczne: Mitsubishi Pajero Pinin (2000-2004)

Wersja1.81.8 GDI2.0 GDI
Silnikbenzynowybenzynowybenzynowy
Pojemność skokowa1834 cm31834 cm31999 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16R4/16R4/16
Moc maksymalna114 KM120 KM129 KM
Maksymalny moment obrotowy160 Nm174 Nm190 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna155 km/h168 km/h170 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h11,9 s10,2 s10,2 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km9,59,09,4

Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: Robert Magdziak

Używana Toyota RAV4 3d (2000-2005) - OPINIE

Mitsubishi L200 2.5 DI-D Double Cab Intense+ - TEST

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy