Używana Toyota Carina E (1992-2006)

Jest przestarzała z wyglądu, ale pozostaje niezniszczalna – jak przystało na Toyotę.

Toyoty z lat 90. to wyjątkowo "twardzi zawodnicy" - na złomowisko najczęściej posyła je zaawansowana korozja lub kolizja. Ale ogromna liczba aut tego typu po prostu wyjechała do Afryki lub Azji, gdzie dzielnie służą dalej jako taksówki. Produkowana w Anglii Carina serii T19 (na fot.) była dostępna jako sedan, liftback i kombi. Pamiętając problemy z rdzą w poprzednich generacjach, zdecydowano się na cynkowanie blach, dzięki czemu wciąż da się kupić auta bez korozji perforacyjnej. Najgorszy wybór to obecnie stare diesle 2.0. Trzeba w nich walczyć już z wyciekami oleju czy skrajnym zużyciem pompy wtryskowej. Niezmiennie polecamy najlepszy do Cariny silnik 1.8 z systemem zubażania mieszanki: realnie zużywa 7-8 l/100 km i jest niemal całkowicie niezawodny.

Reklama

UŻYWANA TOYOTA CARINA E (1992-2006): PLUSY I MINUSY

+ duży, praktyczny samochód rodzinny
+ wyjątkowo udane silniki benzynowe

- przetrzebiony rynek - trudno o dobre auto
- części droższe niż do aut europejskich

UŻYWANA TOYOTA CARINA E (1992-2006): POLECANY SILNIK

Toyota Carina 1.8 Lean Burn (1992-2006)

pojemność1762 cm3
maksymalna moc107 KM
maks. moment obrotowy150 Nm
prędkość maksymalna190 km/h
przyspieszenie 0-100km/h11,2 s
średnie zużycie paliwa6,5 l/100 km

Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: archiwum; "Motor" 47/2015

Na imię mi Carina, Toyota Carina. Za 570 mln zł – "MOTOR" Z PRZESZŁOŚCI

Używana Toyota Avensis (1997-2002) – OPINIE O SAMOCHODACH

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy