Toyota Pewne Auto - spory wzrost sprzedaży

Toyota odnotowała rekord w kategorii sprzedaży aut używanych. Liczba pojazdów z rynku wtórnego, oferowanych w salonach dealerów marki w ramach cieszącego się dużym zaufaniem klientów programu Toyota Pewne Auto, wzrosła w tym roku o 19 proc.

W okresie od stycznia do lipca 2016 nabywców znalazło 9579 szt. używanych samochodów, w tym 2543 auta marek innych niż Toyota (wzrost o 17 proc. w stosunku do roku 2015). W analogicznym okresie roku 2015 było to łącznie 8068 egzemplarzy, w tym 2177 aut marek innych niż Toyota. Samochody w programie Toyota Pewne Auto są oferowane w 65 punktach sprzedaży na terenie całego kraju. Wśród nich powstało kilka punktów specjalizujących się wyłącznie w sprzedaży samochodów używanych, a ich liczba nieustannie rośnie.

W statystykach sprzedaży zdecydowanie dominują używane modele Toyoty. W 2016 roku do nowych właścicieli trafiły 1803 egzemplarze modelu Yaris, 1558 Aurisów, 1185 Avensisów, 1160 Corolli oraz 427 sztuk modelu RAV4.

Reklama

Program Toyota Pewne Auto obejmuje także samochody innych marek. Ich udział w sprzedaży sięga 27 proc. Do dealerów trafiają przede wszystkim w rozliczeniu, przy sprzedaży nowych Toyot. Średni wiek sprzedawanych w ramach tego programu samochodów to 5 lat. Pewne Auto to także największa oferta używanych aut na stronach programów importerskich w Polsce.

Toyota Pewne Auto to nie tylko nazwa programu, ale też gwarancja jakości oferowanych w nim, używanych samochodów. System kontroli jakości jest jednolity dla całej sieci Toyoty w Polsce. Oceny pojazdu dokonują wykwalifikowani mechanicy, przy użyciu ścieżki diagnostycznej i z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi. Każdy pojazd podlega identycznej weryfikacji, która znajduje potwierdzenie w specjalnym dokumencie. Wystawiany na zakończenie tej procedury Certyfikat Kontroli Jakości jest świadectwem przeprowadzenia wielopunktowego, szczegółowego badania pojazdu.

Każdy samochód, który trafia do sprzedaży w ramach programu, przechodzi skrupulatny przegląd, obejmujący sprawdzenie stanu karoserii i wnętrza pojazdu oraz wszystkich jego układów z kontrolą ich działania. Weryfikowana jest zgodność numeru nadwozia z dokumentami, sprawdzana szczelność układów, funkcjonowanie silnika i układu przeniesienia napędu, geometria zawieszenia, działanie i ustawienie świateł. Szczególną uwagę przywiązuje się do sprawdzenia elementów kluczowych dla bezpieczeństwa, takich jak układ hamulcowy i kierowniczy czy pasy bezpieczeństwa. Wykonywana jest jazda próbna oraz testy na ścieżce diagnostycznej.

Najlepsze z weryfikowanych w ten sposób pojazdów - w wieku nawet do 7 lat i o przebiegu nie większym, niż 200 000 km - są dodatkowo obejmowane 12-miesięczną gwarancją. Co więcej, ochrona dotyczy także pojazdów marek innych niż Toyota, które pozytywnie przeszły weryfikację. W okresie gwarancji używany pojazd - podobnie jak nowe auto - podlega okresowym przeglądom technicznym.

Zakup samochodu w programie Pewne Auto może być finansowany w leasingu lub kredytem SmartPlan dla samochodów używanych w ramach pierwszej na rynku oferty połączenia niskich rat oraz cyklicznej wymiany samochodu na kolejny używany lub nowy. SmartPlan dla samochodów używanych to rata niższa nawet o 40%, niska wpłata własna (już od 10%) i oprocentowanie na 36 lub 48 miesięcy 6,99%. W ramach SmartPlanu można finansować samochody w wieku do 5 lat i wymieniać je co 3-4 lata.

Program sprzedaży samochodów używanych Pewne Auto, kolejny raz został najlepiej oceniony przez dealerów, biorących udział w Niezależnym Badaniu Satysfakcji 2016, przygotowanym przez DCG Dealer Consulting, pod patronatem Związku Dealerów Samochodów i Polskiej Izby Motoryzacji. W IX edycji badania zajął 1. miejsce, zdobywając 4 punkty (miejsce 2. - 3,28 pkt., miejsce 3. - 3,23 pkt.), co oznacza zdecydowaną przewagę nad innymi markami i potwierdza, że Toyota Pewne Auto to obecnie najlepszy tego rodzaju program w Polsce. Wielokrotnie był również pozytywnie oceniany w motoryzacyjnej prasie branżowej za przyjazną w obsłudze i czytelną stronę z dużą liczbą ofert.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama