Najnowszy ranking niezawodności. Kto zwycięzcą?

Amerykańska firma badawcza J.D. Power opublikowała kolejny ranking niezawodności pojazdów. Tym razem specjaliści wzięli pod lupę samochody z roczników 2013-2014 weryfikując liczbę usterek zgłoszonych przez użytkowników w trzecim roku eksploatacji.

Zgodnie z tradycją najmniej usterkowymi pojazdami, po raz kolejny, okazały się być samochody marek japońskich. Lexus - tym razem ex aequo z Porsche - już po raz szósty uzyskał najwyższą ocenę ze wszystkich marek. Zaraz za nim uplasowała się... Toyota. Jakby tego było mało najpopularniejszy za oceanem sedan - Toyota Camry - okazał się być najmniej usterkowym ze wszystkich sklasyfikowanych w raporcie pojazdów, a japoński koncern zdobył nagrody w 10 z 18 ocenianych segmentów!

Reklama

Ranking Vehicle Depandability Study 2017 powstał w oparciu o liczbę problemów zgłoszonych przez użytkowników pojazdów w przeliczeniu na 100 egzemplarzy danego modelu. W przypadku zwycięskich Lexusa i Porsche było to dokładnie 110 usterek na sto pojazdów.

Właściciele - drugiej w zestawieniu - Toyoty zgłaszali średnio 123 usterki na 100 pojazdów. Ostatnie miejsce podium przypadło amerykańskiej marce Buick z wynikiem 126 problemów na 100 samochodów.

W pierwszej piątce znalazły się kolejno: Mercedes-Benz (131 usterek na 100 samochodów) i Hyundai (133 usterki na 100 pojazdów). Do "top ten" zakwalifikowały się ponadto: 6. BMW (139 usterek na 100 samochodów), 7. Chevrolet (142 usterki na 100 samochodów), 8. Honda (143 usterki na 100 samochodów), 9. Jaguar (144 usterki na 100 samochodów) i 10. Kia (148 usterek na 100 samochodów).

Oprócz Japończyków z rankingu zadowoleni mogą być zwłaszcza producenci marek premium - Mercedes, BMW i Jaguar. Biorąc pod uwagę stopień skomplikowania instalacji elektrycznej i mnogość wyposażenia wyniki w pierwszej dziesiątce uznać można za rewelacyjne. Trzeba bowiem pamiętać, że wiele ze zgłaszanych "usterek" ma charakter incydentalny i nie wpływa na sprawność samego pojazdu. Dotyczą one chociażby problemów ze skomunikowaniem smartfona i systemu audio, zawieszania się radia czy np. ospałego działania mobilnego łącza internetowego...

Średnia dla całego badania wyniosła 156 usterek na jedno auto. Drugą dziesiątkę zestawienia otwierają - ex aequo - Lincoln i Mini (150 usterek na 100 pojazdów). Na dalszych miejscach sklasyfikowano kolejno: 12. GMC (151 usterek), 13. Cadillaca (152 usterki), 14. Audi (153 usterki), 15. Volvo (154 usterki), 16. Chryslera (159 usterek), 17. - ex aequo - Subaru i Volkswagena (164 usterki), 18. Mazdę (166 usterek), 19. Acurę (167 usterek) i 20. Nissana (170 usterek).

Trzecią dziesiątkę otwiera Land Rover (178 usterek). Dalej są: Mitsubishi (182 usterki) i ex aequo - Ford i RAM (183 usterki). Zaraz za nimi - z wynikiem 187 usterek - uplasował się Dodge.

Ostatnie trzy pozycje, które śmiało nazwać można listą wstydu, należą do: Infiniti, Jeepa i... Fiata. Japońska marka zanotowała średnio 203 usterki na 100 samochodów. Legenda offroadu - 209. Wynik osiągnięty przez Włochów nazwać można "druzgocącym". Amerykańscy właściciele Fiatów zgłaszali średnio aż 298 usterek na 100 samochodów!

Paweł Rygas

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje