Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–Line - test

Obecny Volkswagen Tiguan jest już blisko emerytury, ale to nie przeszkadza mu w trzymaniu wysokiego poziomu.

Pierwszy kompaktowy SUV Volkswagena zadebiutował w 2007 roku, a cztery lata później przeprowadzono jego lifting. Przez ten czas segment bardzo się rozrósł, pojawili się mocni rywale. Na ich tle Tiguan powoli staje się "emerytem". Nic dziwnego, że w przyszłym roku pojawi się kolejna, całkowicie nowa generacja tego modelu.

Czy wobec tego warto się jeszcze zainteresować obecnym modelem? Wiele wskazuje na to, że tak. Mało który konkurent ma aż 7 wersji silnikowych (od 122 do 210 KM) i tyle wariantów wyposażenia. Tiguana łatwo dopasować do swoich potrzeb i budżetu. To też nadal jeden z lepiej wykonanych SUV-ów w swojej klasie i jeden z lepszych pod względem właściwości jezdnych.

Reklama

Ten potencjał jest uwypuklony zwłaszcza w topowej, wysokoprężnej wersji 2.0 TDI o mocy 177 KM. Przyspieszenie 0-100 km/h w 8,5 sekundy to jak na SUV-a z dieslem bardzo dobry rezultat. Jeszcze większe wrażenie robi elastyczność jednostki, która osiąga 380 Nm już przy 1750 obr./min. Ta wersja jest wręcz stworzona do jazdy w trasie - manewr wyprzedzania jest bezproblemowy. Do tego zużycie paliwa na poziomie 6,5-7 l/100 km przekłada się na blisko 1000-kilometrowy zasięg.

Wśród licznych dostępnych w ofercie wyróżnia się pakiet R-Line. Dostępny jest dla wszystkich, z wyjątkiem bazowej, wersji i zdecydowanie poprawia wygląd Tiguana. Inne zderzaki, czarny grill, tylny spoiler i dyfuzor - dodatki są na tyle dyskretne, że nie kojarzą się z tuningiem. Do tego dochodzi czarna podsufitka, sportowe fotele i kierownica - wnętrze Tiguana również nabiera charakteru. W skład pakietu wchodzi też sportowe zawieszenie i 18-calowe felgi. Można też wybrać 19-calowe koła z profilem 40, ale odradzamy takie rozwiązanie w naszych realiach drogowych. Tiguan wyraźnie traci wówczas na komforcie, a jeśli na drodze są koleiny, jazda staje się wyjątkowo nieprzyjemna.

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–Line - podsumowanie

Szutrowa droga nie zrobi na Tiguanie wrażenia, ale kierowca poczuje wszystkie nierówności.

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–Line: plusy

  • efektowny wygląd pakietu R-Line,
  • świetne osiągi,
  • pewne prowadzenie,
  • wysoka jakość wykonania.


Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–Line: minusy

  • niewiele miejsca w tylnej części kabiny i mały bagażnik,
  • obniżony komfort jazdy,
  • wysoka cena zakupu.

Dane techniczne: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R–Line

 Volkswagen Tiguan
Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa1968 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna177 KM/4200
Maks. moment obrotowy380 Nm/1750
Skrzynia biegówaut. /7-bieg.
Napęd4x4
Dług./szer./wys.452/181/170 cm
Rozstaw osi260 cm
Masa/ładowność1688/647 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)470/1510 l
Poj. zbiornika paliwa64 l (ON)
Osiągi
Prędkość maksymalna200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h8,5 s
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)5,9/4,4/4,9
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)6,8/5,1/5,9
Cena149 750 zł

Tekst: Wojtek Jurko, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Volkswagen Golf GTI - PIERWSZA JAZDA

Volkswagen Beetle 2.0 TDI DSG Fender - TEST

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy