Volkswagen Cross Up! 1.0 - test

Terenówka? Grunt to nie dać zwieść się pozorom i nie oczekiwać od modelu Cross Up! tego, co wydaje się obiecywać jego wygląd.

Najczęstsze zarzuty, jakie stawia się Volkswagenowi Up!, to wysokie ceny i niezbyt porywająca prezencja. W wersji Cross Up! jest on już "tylko" za drogi. Grube plastiki na nadkolach i progach, dodatkowe listwy ochronne, agresywniej wyglądające zderzaki, lakierowane na srebrno lusterka, do tego jeszcze plastikowe nakładki udające osłony podwozia, relingi, aż 16-calowe felgi i podniesione o 15 mm zawieszenie - wszystkie te elementy zdecydowanie dodają mu charakteru.

Kupując Crossa, "do wyboru" mamy wyłącznie 5-drzwiowe nadwozie, a z silników - benzynowy 1.0 o mocy 75 KM w komplecie z 5-biegową przekładnią. Co ciekawe, w porównaniu z innymi 75-konnymi wersjami Up!-a, Cross wolniej przyspiesza do "setki" (wg danych fabrycznych - aż o 1 s) i osiąga niższą prędkość maksymalną - (o 4 km/h).

Reklama

W mieście taki zestaw sprawdza się jednak doskonale - auto całkiem żwawo i zwinnie pokonuje ulice, a dodatkowe milimetry prześwitu pozwalają odważniej atakować krawężniki. Gorzej, choć i tak nieźle, jest w trasie. Wyższe, autostradowe prędkości Cross Up! osiąga z dużym trudem, ale za to kiedy już się rozpędzi, jest w nim zadziwiająco cicho, a samo auto okazuje się bardzo stabilne.

Nie najgorzej prezentuje się także wyposażenie seryjne (jest w nim m.in. klimatyzacja manualna). Tylko ta cena... Podobnie bogata wersja High Up! kosztuje o 4900 zł mniej. Ale bez "terenowych" atrybutów Up! dużo traci.

Volkswagen Cross Up! 1.0 - podsumowanie

Udane połączenie zawadiackiego wyglądu ze zdecydowanie miejskim charakterem.

Volkswagen Cross Up! 1.0: plusy

  • oryginalna stylizacja,
  • zwrotność i poręczność,
  • ekonomiczny silnik,
  • dobrze wyciszona kabina.


Volkswagen Cross Up! 1.0: minusy

  • pogorszone w stosunku do zwykłej wersji 75-konnej osiągi,
  • cena,
  • tylko jedna kombinacja nadwozie-silnik.

Dane techniczne: Volkswagen Cross Up! 1.0

Silnikbenzynowy
Pojemność skokowa999 cm3
Układ cylindrów/zaworyR3/12
Moc maksymalna75 KM/6200
Maks. moment obrotowy95 Nm/3000
Skrzynia biegówman./5-biegowa
Napędprzedni
Dług./szer./wys.356/165/152 cm
Rozstaw osi242 cm
Masa/ładowność921/379 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)251/959 l
Poj. zbiornika paliwa35 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna167 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h14,2 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)5,8/4,1/4,7
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)6,7/4,8/5,8
Cena49 990 zł

Tekst: Karolina Lewandowska, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Skoda Citigo 1.0 A/T Elegance - TEST

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 DSG Sport&Style R-Line - TEST

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy