Peugeot 3008 2.0 HDi Allure - test

Peugeot 3008 w piąty rok produkcji wkracza z odmienionym wyglądem. Co poza tym ma do zaoferowania swoim nabywcom?

Jednego 3008 w dotychczasowym wydaniu odmówić nie można - wywoływał dyskusje. I może właśnie to sprawiło, że od 2009 r. skusiło się na niego ponad 500 tys. osób, co należy uznać za duży sukces.

Zmodernizowany model wyróżnia się przede wszystkim ładniejszym przodem, utrzymanym w stylu współczesnych Peugeotów. W tylne lampy, podobnie jak w 508 SW, wpisano trzy paski LED-ów, a spośród 9 kolorów nadwozia, dwa są nowe.

Jako że 3008 to udana konstrukcja, Francuzi stronę techniczną pozostawili bez zmian. Oznacza to, że ich crossover nadal przekonuje pewnym prowadzeniem, wysoką stabilnością oraz przewidywalnymi reakcjami na nagłe manewry. Auto w ryzach trzyma seryjny układ ESP, dający się dezaktywować do prędkości 60 km/h. Układ kierowniczy jest niezły, komfort resorowania obniża zaś rezonans, w jaki wpada nadwozie podczas pokonywania pojedynczych nierówności.

Reklama

Błyszczy za to 150-konny turbodiesel, który wyróżnia się dobrą dynamiką już od niskich obrotów oraz fantastyczną reakcją na gaz. Ma też porządną elastyczność i zużywa niewygórowane ilości paliwa. Średnio - 6,6 l/100 km.

Przestronne wnętrze 3008 także robi dobre wrażenie, szczególnie jakością oraz schowkami, w tym 13,5-litrowym w tunelu środkowym. Na dodatek to bogato wyposażenie auto w wersji Allure wyróżnia się konkurencyjną ceną.

Peugeot 3008 2.0 HDi Allure - podsumowanie

Peugeot 3008 teraz wygląda lepiej. To nadal auto konkurencyjne dla nowszych rywali.

Peugeot 3008 2.0 HDi Allure: plusy

  • wysoka jakość,
  • mnóstwo schowków,
  • przestronne wnętrze,
  • łatwa obsługa,
  • dobre wyciszenie,
  • dynamiczny silnik,
  • pewne prowadzenie,
  • niezła cena


Peugeot 3008 2.0 HDi Allure: minusy

  • słaba widoczność,
  • nie najlepsze tłumienie nierówności,
  • przeciętny bagażnik

Dane techniczne: Peugeot 3008 2.0 HDi Allure

Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa1997 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna150 KM/3750
Maks. moment obrotowy340 Nm/2000
Skrzynia biegówman./6-biegowa
Napędprzedni
Dług./szer./wys.437/184/164 cm
Rozstaw osi261 cm
Masa/ładowność1594/486 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)512/1604 l
Poj. zbiornika paliwa60 l (ON)
Osiągi
Prędkość maksymalna195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h9,7 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)6,8/4,5/5,3
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)7,1/6,0/6,6
Cena103 100 zł

Tekst: Maciej Struk, zdjęcia: Robert Brykała

Peugeot 308 e-HDi Allure - TEST

Peugeot 2008 1.2 VTi Allure - TEST

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy