Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WD - test

Mimo 3-letniego stażu na rynku, aktualne wcielenie Mitsubishi Outlandera przeszło już drugi lifting. Tym razem rozległy.

Tak naprawdę większości zmian nie widać. Owszem, w oczy rzucają się nowy przód z reflektorami w technologii diodowej oraz przeprojektowany tył, ale Outlander został ulepszony przede wszystkim pod karoserią. Oprócz nowych materiałów tłumiących, zastosowanych w aż 40 miejscach, modernizacja objęła układ jezdny, napęd oraz... strukturę nadwozia. W jej newralgicznych punktach użyto bardziej wytrzymałej i lżejszej stali.

Japoński SUV pozostaje jednym z większych w swojej klasie, choć po prawdzie stoi w rozkroku pomiędzy modelami kompaktowymi a średniej wielkości. Świetne warunki podróży stworzono głównie w drugim rzędzie, w którym znajduje się przesuwana kanapa z możliwością regulacji kąta pochylenia oparcia.

Reklama

Seryjny od odmiany Intense Plus trzeci rząd siedzeń to rozwiązanie pomyślane o młodszych pasażerach.

Fotel kierowcy ma nieco za krótkie siedzisko i niezbyt duży zakres wzdłużnej regulacji.

Po liftingu na kierownicy pojawił się plastik w fortepianowej czerni, a ogólna jakość wykończenia uległa niewielkiej poprawie, przynajmniej według Mitsubishi. Niestety, nadal drażni obsługa komputera pokładowego - przyciskiem ukrytym za kierownicą.

Po ruszeniu z miejsca czuć przede wszystkim lepsze wyciszenie, co potwierdzają nasze pomiary. Przy 100 km/h różnica na korzyść odnowionego modelu to około 3 dB (63,3 dB).

Poprawiła się również precyzja prowadzenia, choć nadal pod tym względem Outlanderowi sporo brakuje do klasowych prymusów. Za to zawieszenie oferuje teraz wyższy komfort, skutecznie niwelując większość niedoskonałości jezdni.

2,2-litrowy turbodiesel dobrze współpracuje z klasycznym, 6-stopniowym automatem, który zmienia biegi gładko, ale na kickdown odpowiada nieco opieszale.

Podobać się może charakterystyka silnika, świetnie czującego się w niskim i średnim zakresie obrotów. Zużycie paliwa - już niekoniecznie. Średni wynik wynoszący 7,9 l/100 km to za dużo.

Dane tech., osiągi, testowe zuż. paliwa: Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WD

 Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WD
Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa2268 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna150 KM/3500
Maksymalny moment obrotowy360 Nm/1500
Skrzynia biegówautomatyczna/6-biegowa
Napęd4x4
Długość/szerokość/wysokość470/181/167 cm
Rozstaw osi267 cm
Masa/ładowność1610/650 kg
Pojemność bagażnika (za 7/5/2 os.)145/502/1625 l
Poj. zbiornika paliwa63 l (ON)
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h11,6 s
Zużycie paliwa wg producenta*6,9/5,2/5,8
Zużycie paliwa w teście*9,5/6,3/7,9
Cena145 990 zł
* miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

MITSUBISHI OUTLANDER 2.2 DID INTENSE PLUS AT 4WD: PLUSY I MINUSY

+ bogate wyposażenie seryjne
+ obszerna kabina
+ trzy rzędy siedzeń w standardzie
+ bardzo dobre wyciszenie kabiny
+ dobry ogólny komfort
+ niezły napęd

- przeciętna dynamika
- nieco za duże zużycie paliwa
- wysoka cena zakupu

MITSUBISHI OUTLANDER 2.2 DID INTENSE PLUS AT 4WD: PODSUMOWANIE

Outlander to duże, funkcjonalne i wygodne auto. Choć w testowanej wersji kosztuje sporo.

Tekst: Maciej Struk, zdjęcia: Robert Brykała; "Motor" 4/2016

Używane Mitsubishi Outlander I (2003-2007) – OPINIE O SAMOCHODACH

Mitsubishi Outlander II (2006-2012) – SAMOCHODY UŻYWANE

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy