Reklama


To topowa wersja.  Ma oznaczenie S 680 V12, przyspiesza do 100 km/h w 4,5 s i standardowo występuje z napędem na wszystkie koła. Cena: 1 030 000 zł.

Od chwili wprowadzenia na rynek w 2015 r. na całym świecie dostarczono ok. 60 000 egzemplarzy Mercedesa-Maybacha klasy S. W 2019 r. model znalazł rekordową liczbę nabywców - było ich ok. 12 000. W Chinach zanotował wówczas dwucyfrowe tempo wzrostu sprzedaży.

Mercedesa-Maybacha klasy S wyróżniają m.in. charakterystyczna pokrywa silnika z chromowaną "płetwą" oraz typowa dla tej submarki osłona chłodnicy z pionowymi, trójwymiarowymi listwami ozdobnymi. W chromowaną oprawę wlotu powietrza elegancko wkomponowano napis "MAYBACH". Tylne drzwi są szersze niż w zwykłej klasie S, a na słupkach C pojawiły się nieotwierane małe okna oraz emblematy marki Maybach.

Nasz Maybach wyposażony jest w elektrycznie sterowane tylne drzwi, które przed otworzeniem wykrywają potencjalne zagrożenia. Lista opcji tej limuzyny obejmuje także reflektory DIGITAL LIGHT, które oferują niespotykane funkcje, takie jak rzutowanie wskazówek lub symboli ostrzegawczych na drogę przed autem. Każdy taki reflektor zawiera moduł świetlny z trzema niezwykle mocnymi LED-ami, które emitują światło załamywane i kierowane przez 1,3 miliona mikroluster.

Kokpit Maybacha obejmuje 12,8-calowy centralny wyświetlacz OLED pełniący funkcję centrum sterowania, oraz  wyświetlacz 3D dla kierowcy, z trójwymiarową prezentacją wskazań oraz efektem głębi.

A jak jeździ ten na wskroś ekskluzywny samochód? O tym napiszemy po zakończeniu testu.