Reklama

Samochód zadebiutował w dwóch wersjach - EQS 450+ oraz EQS 580 4MATIC, i właśnie tym drugim przyjdzie nam się poznać w najbliższych dniach.

EQS 580 4MATIC wykorzystuje dwa silniki elektryczne, co przekłada się na moc 523 KM i przyspieszenie do 100 km/h w 4,3 s. Zasięg wynosi podobno 663 kilometrów. Sprawdzimy to.

Standardowe wyposażenie flagowego elektryka Mercedesa obejmuje między innymi 19-calowe alufelgi, pneumatyczne zawieszenie, skrętną tylną oś, elektrycznie sterowane przednie fotele, oświetlenie nastrojowe, dach panoramiczny, nawigację, system bezkluczykowy, adaptacyjny tempomat, asystenta pasa ruchu oraz martwego pola.

Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że wizytówka modelu EQS, czyli ogromny wyświetlacz na całej desce rozdzielczej, wymaga dopłaty - standardowo otrzymujemy ekran taki jak w klasie S. Za "hiperwyświetlacz", jak nazywa go Mercedes, trzeba zapłacić... 36 752 zł. Z innych ciekawych dodatków warto wymienić "Pakiet Executive Rear ENERGIZING" obejmujący elektryczne, wielokonturowe fotele z tyłu z masażem, dwa ekrany, tablet do obsługi wszystkich funkcji oraz parę innych dodatków. Cena to 40 070 zł.

Warta uwagi jest też skrętna tylna oś mogąca wychylić koła o 10 st. (standardowo 4,5 st.) za 6636 zł oraz "cyfrowe" przednie reflektory za 9826 zł. Całość kosztuje wersji standardowej  EQS 580 4MATIC  to 496 421 zł.

Silnik: 2 x electric (580 4MATIC). Moc: 524 KM. Moment obrotowy: 855. Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,3 s Prędkość maksymalna: 210 km/h. Skrzynia biegów: 1AT. Napęd: 4x4 Zużycie energii w trasie 120-140 km/h: 21-22 kWh/100km. Spalanie w mieście 50 km/h: 17-18 kWh/100km. Czas ładowania na stacjach szybkiego ładowania: 31 minut.