Mercedes E 400 Coupe - test

Mercedes E 400 Coupe nie jest stworzony na kręte drogi, ale zwolennicy komfortowej jazdy będą nim zachwyceni.

Lifting, jaki przeszedł ostatnio Mercedes klasy E objął także wersję Coupe. Tutaj jednak modyfikacje nie były tak duże jak w sedanie i kombi - zmienił się właściwie tylko przód.

Coupe to nieco odrębna wersja, która łączy podzespoły modeli C i E - z pierwszego pochodzi np. płyta podłogowa (stąd identyczny rozstaw osi, mniejszy o 11,4 cm niż w sedanie klasy E), z drugiego - m.in. gama silników.

Wypróbowaliśmy wersję E 400 z nową jednostką 3.0 V6 turbo. Moc 333 KM i moment obrotowy 480 Nm sugerują "zadziorny" charakter. Ale w rzeczywistości auto trudno nazwać sportowym. Owszem, osiągi są świetne - Mercedes rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 5,2 s, a potem nabiera prędkości w niewiele mniejszym tempie. Jednak jego żywiołem są raczej autostrady. Na krętej drodze auto nie zachwyca (choć i tak spisuje się tu lepiej niż sedan). Część winy ponosi pewnie spora masa własna, ale do dynamicznego pokonywania zakrętów nie zachęca także zawieszenie. Ma ono dwa ustawienia: Comfort i Sport - w pierwszym zachwyca skutecznym tłumieniem wszelkich nierówności, a w drugim nieco się usztywnia, ale nadal bliżej mu do limuzyny niż prawdziwego auta sportowego.

Reklama

Wyposażenie - jak to w Mercedesie - więcej niż wystarczające. Można oczywiście dokupić mnóstwo dodatków (łącznie z kompletem asystentów podnoszących bezpieczeństwo podróżnych), ale w ten sposób łatwo podnieść cenę z 270 nawet do ponad 430 tys. zł.

Mercedes E 400 Coupe - podsumowanie

E 400 Coupe to świetne auto, choć nieco doskwiera mu pokrewieństwo z klasą C.

Mercedes E 400 Coupe: plusy

  • wzorowy komfort,
  • świetne osiągi,
  • rozsądne zużycie paliwa,
  • bogate wyposażenie,
  • dużo opcji,
  • niepowtarzalne uczucie po otwarciu okien (brak środkowych słupków).


Mercedes E 400 Coupe: minusy

  • mało sportowy charakter,
  • wysoka cena zakupu i dodatków,
  • mało miejsca z tyłu.

Dane techniczne: Mercedes E 400 Coupe

Silnikbenz., turbo
Pojemność skokowa2996 cm3
Układ cylindrów/zaworyV6/24
Moc maksymalna333 KM/5250
Maks. moment obrotowy480 Nm/1600
Skrzynia biegówaut./7-biegowa
Napędtylny
Dług./szer./wys.470/179/140 cm
Rozstaw osi276 cm
Masa/ładowność1650/545 kg
Poj. bagażnika450 l
Poj. zbiornika paliwa66 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h5,2 s
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)10,5/5,6/7,4
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)11,2/6,6/8,9
Cena270 000 zł

Tekst: Marcin Laska, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Mercedes GL 500 4Matic - TEST

Używany Mercedes CL C140 (1992-1998) - YOUNGTIMERY I ZABYTKI

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy