Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Lifestyle - test

Akurat w przypadku tego auta slogan reklamowy sprawdza się w praktyce. Honda CR-V z nowym dieslem 1.6 i-DTEC to jeden z oszczędniejszych SUV-ów.

Trzeba przyznać, że Honda w przypadku swojego kompaktowego SUV-a niczego nie udaje. W odróżnieniu od wielu konkurentów w tej klasie, nie przypisuje swojemu modelowi "nadprzyrodzonych" zdolności terenowych. CR-V to bowiem bardziej minivan z oferowaną przy niektórych silnikach opcją napędu na cztery koła niż SUV w pełnym tego słowa znaczeniu.

Wnętrze w rozmiarze XL

Japoński producent wypracował przez ostatnie lata swój własny styl: stworzył wnętrze jednocześnie oryginalne i dobre jakościowo. Największą jednak zaletą Hondy CR-V jest obszerność wnętrza. Pod tym względem samochód wygrywa nie tylko z rynkowymi liderami segmentu (Nissan Qashqai, Kia Sportage), ale i z większością modeli tej klasy. Na pochwałę zasługuje przede wszystkim duża szerokość kabiny i spora ilość miejsca na nogi z tyłu - są to bardzo pożądane cechy w aucie rodzinnym.

Reklama

Nowość w tym modelu to silnik wysokoprężny 1.6 i-DTEC. Doświadczenia zdobyte przy produkcji diesla 2.2 zaprocentowały bardzo dobrymi parametrami. 1.6 i-DTEC doskonale reaguje na ruchy pedałem gazu i osiąga ogromny jak na tę pojemność moment obrotowy 300 Nm. Pomaga to przy wyprzedzaniu przy wysokich prędkościach. W odróżnieniu od wielu konkurencyjnych diesli, jego dźwięk pracy nie jest zbytnio natarczywy. Największą jednak zaletą jest bardzo niskie zużycie paliwa. Wyników osiąganych w teście przez tego SUV-a nie powstydziłby się niejeden samochód kompaktowy o zbliżonych osiągach.

Uzyskanie homologacyjnych wartości spalania wydaje się wprawdzie nierealne, ale na trasie przy mniej dynamicznym stylu jazdy spokojnie można zejść poniżej 5,5 l/100 km. W mieście CR-V spala poniżej 7 l/100 km, co również jest przyzwoitym wynikiem.

Z napędem na przód

Niskie wyniki zużycia paliwa po części mogą wynikać z zastosowania wyłącznie napędu na przednią oś. W przypadku jednostki 1.6 i-DTEC producent w ogóle nie przewiduje opcji 4x4.

Istotnym mankamentem modelu CR-V jest jego wysoka cena. Kwota blisko 130 tys. zł za auto z przednim napędem to obiektywnie dość dużo. Aż o 30 tys. zł taniej można kupić topowo wyposażoną Kię Sportage. Nawet w najtańszej wersji wyposażenia Comfort na CR-V 1.6 i-DTEC trzeba wydać ponad 111 000 zł. Marka jednak ma dobrą renomę i chętnych na zakup CR-V nie brakuje.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Lifestyle - podsumowanie

Mały diesel w dużym SUV-ie? Jeśli ktoś ma jeszcze wątpliwości, to Honda CR-V powinna je rozwiać.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Lifestyle: plusy

  • cichy, dynamiczny i oszczędny silnik,
  • dobra jakość wykonania,
  • pewne własności jezdne,
  • obszerne wnętrze z płaską podłogą z tyłu.


Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Lifestyle: minusy

  • wysoka cena zakupu,
  • brak dobrej skrzyni automatycznej w ofercie,
  • ograniczona widoczność do tyłu.

Dane techniczne: Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Lifestyle

Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa1597 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Zasilaniecommon rail
Moc maksymalna120 KM/4000
Maks. moment obrotowy300 Nm/2000
Napędprzedni
Skrzynia biegówman./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)tarcz. went./tarcz.
Długość/szerokość/wysokość457/182/169 cm
Rozstaw osi263 cm
Średnica zawracania11,8 m
Masa/ładowność1600/2100 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)589/1146 l
Poj. zbiornika paliwa58 l (ON)
Opony225/60 R18
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna182 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h11,2 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h10,8 s
Elastyczność 60-100 km/h8,0 s (4. bieg) →
Elastyczność 80-120 km/h14,6 s (6. bieg) →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)36,8 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)36,5 m
Poziom hałasu przy 100 km/h66,0 dB →
Rzeczywista prędkość*96 km/h
Liczba obrotów kierownicą3,2
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)4,8/4,3/4,5
Teoretyczny zasięg1288 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)6,9/5,5/6,3
Rzeczywisty zasięg920 km
Cena wersjii podstawowej**111 400 zł
Cena128 600 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem

Tekst: Marcin Klonowski, zdjęcia: Robert Brykała

Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle - TEST

Honda CR-V 1.6 i-DTEC od 111 400 zł - MOTORYNEK

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy