Chevrolet Cruze 1.8 LPG - test

Chevrolet Cruze 1.8 ma dobrze skalkulowaną cenę. W odmianie zasilanej LPG dodatkowym atutem są niskie koszty eksploatacji.

Instalacja gazowa firmy BRC jest oferowana do Cruze'a sedan lub hatchback (do kombi nie) z silnikiem benzynowym o pojemności 1,8 l i mocy 141 KM (dane dla benzyny, mocy na LPG nie podano). Jest montowana w Polsce, a nie na etapie produkcji auta w fabryce, ale jest na nią udzielana pełna gwarancja, taka sama jak na samochód - 2 lata bez ograniczeń kilometrów albo 3 lata lub 100 tys. km.

W pomiarach przeprowadzonych wtedy, gdy silnik jest zasilany benzyną, uzyskaliśmy przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,2 s. W próbach elastyczności rozpędzanie od 60 do 100 km/h na IV biegu zajęło 11,1 s, a od 80 do 120 km/h na V biegu - 17,6 s. Po przełączeniu silnika na LPG wyniki były następujące: "setka" w 10,4 s, 60-100 km/h w 12,0 s, a 80-120 km/h w 19,5 s.

Reklama

Plusem silnika Cruze'a jest to, że choć nie jest wulkanem energii, bez szarpania rozpędza auto już od najniższych obrotów. Największą wadą układu napędowego jest zaś to, że - skądinąd precyzyjnie pracująca - skrzynia ma tylko pięć biegów. Podczas jazdy autostradowej, powyżej 120 km/h robi się w aucie nieprzyjemnie głośno.

Średnie zużycie benzyny bezołowiowej wyniosło w teście 8,5 l/100 km, a gazu o 2,3 l więcej - 10,8 litra. Przy obecnych cenach pokonanie 100 km na benzynie kosztuje zatem 44,88 zł, a na LPG - 30,91 zł (w tym cena ok. 0,4 l benzyny, którą silnik zużywa na 100 km m.in. podczas rozruchu i do osiągnięcia optymalnej temperatury pracy). Jazda na LPG jest więc tańsza o 13,97 zł na każde 100 km. Instalacja BRC (wraz z montażem) kosztuje do Cruze'a u autoryzowanych dilerów 3990 zł (cena z 2013 r.). Jej zakup zwróci się po przejechaniu 28 561 km.

Najtańszy Chevrolet Cruze z rocznika 2014, z silnikiem benzynowym 1.8 kosztuje w wersji wyposażenia LS+ (m.in. seryjna klimatyzacja) 59 490 zł, a z instalacją LPG - 63 480 zł. Najbogatsza odmiana LTZ, taka jak w teście, to wydatek 73 380 zł (z LPG).

Chevrolet Cruze 1.8 LPG - podsumowanie

Wersja z silnikiem na benzynę i LPG jest najsensowniejszą w całej gamie Cruze'a.

Chevrolet Cruze 1.8 LPG: plusy

  • niskie koszty eksploatacji,
  • gwarancja na instalację LPG taka, jak na auto,
  • atrakcyjna cena,
  • niezły komfort jazdy.

Chevrolet Cruze 1.8 LPG: minusy

  • niewielki zbiornik gazu,
  • wlew LPG zamontowany w zderzaku,
  • słaba elastyczność silnika,
  • brak 6. biegu.

Dane techniczne: Chevrolet Cruze 1.8 LPG

Silnikbenzynowy
Pojemność skokowa1796 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna141 KM/6200
Maks. moment obrotowy176 Nm/3800
Skrzynia biegówman./5-biegowa
Napędprzedni
Dług./szer./wys.460/180/148 cm
Rozstaw osi269 cm
Masa/ładowność1374/474 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)469 l
Poj. zbiornika paliwa60 l (Pb 95)
Poj. zbiornika paliwa [LPG]35 l
Osiągi
Prędkość maksymalna200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h11,0 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)8,7/5,1/6,4
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)10,5/6,6/8,5
Zużycie LPG w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)12,9/8,6/10,8
Cena63 480 zł

Tekst: Adam Szczepaniak, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Chevrolet Trax 1.7D AWD LTZ - TEST

Chevrolet wycofuje się z Europy! - MOTORYNEK

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy