BMW 520d Gran Turismo - test

BMW 5 Gran Turismo jest wielkim, ważącym dwie tony autem. Sprawdzamy, czy 184-konny diesel to dla niego nie za mało.

Dzięki zastosowaniu diesla 2.0, BMW serii 5 Gran Turismo stało się wyraźnie bardziej przystępne cenowo. W tej wersji kosztuje 214 300 zł, czyli aż o 61 200 zł mniej niż 530d GT (258 KM). Pytanie tylko czy mniejszy o litr, dwa cylindry i słabszy o 74 KM turbodiesel pasuje do luksusowej "piątki" GT i czy jego wybór nie będzie oszczędnością jedynie pozorną?

Po raz kolejny okazało się, że 184-konna dwulitrowa jednostka to znakomite źródło napędu. Oczywiście w ważącym 1950 kg aucie nie będzie ona takim wulkanem energii jak np. w lżejszej o niemal pół tony "trójce", ale i tak bardzo pozytywnie zaskakuje. Błyskawicznie reaguje na dodanie gazu i bez najmniejszych oporów wkręca się na wysokie obroty. Pracuje przy tym niezwykle spokojnie i cicho. Osiągi są więcej niż wystarczające dla kogoś, kto nie chce urządzać wyścigów spod świateł. Bardziej niż sprint do "setki", przekonuje płynne i zdecydowane przyspieszenie w zakresie typowym dla jazdy po autostradzie, czyli 100-140 km/h.

Reklama

Jak na tak duży samochód, 520d GT zużywa umiarkowane ilości oleju napędowego. Średnio wystarczy mu 7,8 l/100 km. Ostrzejsza jazda
podnosi ten wynik o nieco ponad litr.

W przeciwieństwie do BMW 520d sedan i kombi, Gran Turismo ma seryjnie 8-biegową skrzynię automatyczną, a nie 6-biegową manualną. Pasuje ona do silnika jak ulał - biegi zmienia szybko i bez szarpania.

BMW 520d Gran Turismo: plusy

  • przestronne wnętrze,
  • wygodne fotele,
  • dobre wyciszenie,
  • dynamiczny i oszczędny silnik,
  • pewne prowadzenie,
  • komfortowe resorowanie.


BMW 520d Gran Turismo: minusy

  • nie najlepsza widoczność do tyłu,
  • dość głośna praca zawieszenia na dużych nierównościach,
  • dopłata za biksenonowe reflektory.

Dane techniczne: BMW 520d Gran Turismo

Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa1995 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna184 KM/4000
Maks. moment obrotowy380 Nm/1750
Skrzynia biegówautomat./8-bieg.
Napędtylny
Pojemność bagażnika440/1700 l
Opony245/50 R18
Długość/szerokość/wysokość500/190/156 cm
Rozstaw osi301 cm
Osiągi
Prędkość maksymalna213 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h8,9 s
Zuż. paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km) 5,9/5,0/5,3
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)6,8/8,9
Cena214 300 zł

Tekst: Adam Szczepaniak, zdjęcia: Robert Brykała

BMW 320d Touring - TEST

Używane BMW 320d E90 (2007) - OPINIE

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy