Z napędem na przód lub tył

W tym roku studio projektowe IDEA Institute obchodzi trzydziestą rocznicę powstania. Z tej okazji Włosi przygotują przynajmniej trzy prototypy.

Pierwszy z nich o nazwie era jest już gotowy.. Pojazd ten ma 4.30 m długości, 1.84 m szerokości i tylko 92 cm wysokości.

Bardzo ciekawie rozwiązano napęd - otóż samochód może być napędzany zarówno silnikiem 4- jak i 6-cylindrowym (w tym nie ma jeszcze nic dziwnego), ale... może mieć napęd na tylną lub przednią oś. Gdy silnik montowany jest wzdłużnie moment obrotowy trafia na oś tylną (klasyczny układ napędowy), a gdy poprzednie - na koła przednie (najczęściej obecnie stosowane rozwiązanie).

Rozwiązania techniczne pozwalają na zastosowanie jednostki napędowej o mocy nie przekraczającej 300 KM, która będzie współpracować z manualną skrzynią pięciobiegową lub sześciostopniową, sekwencyjną.

W zależności od zastosowanego napędu masa pojazdu może wahać się od 1500 do 2000 kg.

Reklama

IDEA Institute to mająca siedzibę w Turynie firma, która zajmuje się projektowaniem nie tylko samochodów ale i przedmiotów codziennego użytku. Na polu motoryzacyjnym ściśle współpracowała z Fiatem, a ostatnio tworzy projekty głównie dla firma Inii i Chin. Jej najgłośniejszym ostatnim projektem jest najtańszy samochód świata, czyli tata nano.

Nas ciekawi jedynie, czy projektanci ze studia ERA, po opracowaniu modelu idea, na wzór golfa, pokuszą się też o stworzenie nieco bardziej przestronnej wersji. Przyznacie chyba, że przydałby się jeszcze model o nazwie "plus"...

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: idea | napęd
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy