Włoski pomysł, brytyjskie wykonanie

MG Rover ogłosił w tym tygodniu, że doszło do porozumienia, które pozwoli Brytyjczykom na przejęcie udziałów włoskiej firmy motoryzacyjnej Qvale Automotive Group. Niewielka manufaktura znajdująca się w Modenie w północnej części Włoch zatrudnia 70 osób i produkuje znane samochody sportowe Mangusta. MG Rover liczy przede wszystkim na przejęcie znakomitych rozwiązań technicznych włoskich inżynierów i wykorzystanie ich we własnej produkcji. Najciekawszymi z nich wydają się być podwozia z rewelacyjnymi systemami zawieszenia oraz silnik V8 dysponujący mocą 380 KM.

Brytyjczycy już jakiś czas temu wpadli na pomysł stworzenia luksusowego, sportowego auta, opartego na rozwiązaniach powstałych w Qvale, a reprezentującego markę MG Rover. Projekt tego samochodu stworzył nowy dyrektor designu brytyjskiej firmy, Peter Stevens, a nazwano go MG X80. Do napędu auta posłuży skonstruowany we Włoszech ośmiocylindrowy silnik o pojemności 4,6 litra i mocy 380 KM. Samochód ma zostać zaprezentowany po raz pierwszy w 2002 roku w dwóch wersjach nadwozia - jako odkryty roadster i coupe. Będzie to najbardziej luksusowy pojazd sportowy produkowany w zakładach Longbridge w Birmingham, zatrudniających ponad 6,5 tysiąca pracowników.

Reklama

Dzięki MG X80 brytyjska marka pragnie zaistnieć na rynkach, na które wcześniej jeszcze nie wkraczała, lub jej wejście się nie powiodło. Najważniejszym wyzwaniem wydaje się być Ameryka Północna, dysponująca największym na świecie rynkiem samochodów sportowych.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: samochody sportowe | firmy | silnik | Rover | Wielka Brytania
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy