Verve, czyli fiesta przyszłości

Na wrześniowy salon we Frankfurcie Ford przygotował kilka prawdziwych nowości.

Pisaliśmy już o crossoverze o nazwie kuga, która właśnie w Niemczech zostanie po pokazany po raz pierwszy. Również we Frankfurcie zaprezentowany zostanie focus po liftingu, jednak kto wie czy największym wydarzeniem nie będzie premiera prototypu fiesty.

Na razie Ford pierwsze grafiki przedstawiające ten samochód, który otrzymał nazwę verve.

Trzeba przyznać, że jak na auto klasy B stylizacja prototypu jest bardzo odważna i przyciągająca wzrok. Nietrudno odnaleźć nawiązania do nowego mondeo i S-Maxa. Na pewno jednak najnowsza generacja fiesty nie będzie identyczna z fordem verve. Mamy jednak nadzieję, że pod względem stylistyki będzie z niego obficie czerpiać...

Reklama

- Koncepcyjny ford verve jest bezsprzecznie propozycją stylistyczną, którą charakteryzuje najbardziej ekspresyjny wygląd ze wszystkich prezentowanych dotąd samochodów koncepcyjnych i modeli seryjnych Forda - podkreślił Martin Smith, Dyrektor Pionu Projektowania Ford of Europe. - Bardzo śmiało, w niektórych aspektach stylistycznych wręcz radykalnie, wystylizowany nowy prototyp pokazuje wielki potencjał, jaki tkwi w pełnej dynamiki konwencji stylistycznej kinetic design. Najbardziej interesujące jest to, że tym razem konwencja ta posłużyła do zaprojektowania samochodu małego, który jest szykowny, elegancki i nowoczesny, stanowiąc indywidualistyczny manifest nowego pokolenia ludzi bardzo wyrafinowanych i przywiązujących dużą wagę do aktualnie panujących trendów - dodał Martin Smith.

Koncepcyjny Ford Verve z nadwoziem w bogatej, jaskrawej kolorystyce, wykończony materiałami nawiązującymi do współczesnego świata mody i kosmetyków, jest wspólnym dziełem zespołów projektantów Forda pracujących w ośrodkach w Dunton w Wielkiej Brytanii i w Kolonii.

- Zależało nam na mocnym zaakcentowaniu naszej wizji małych samochodów przyszłości noszących znak Forda - zaznaczył Stefan Lamm, główny projektant Ford of Europe, odpowiedzialny za zewnętrzną stylistykę nadwozi. - Koncepcyjny verve symbolizuje nasze ambicje nie tylko stania się liderem w dziedzinie projektowania samochodów małych, ale projektowania przy tym samochodów o indywidualnym charakterze dla konkretnych indywidualnych odbiorców. W taki sam sposób jak to miało miejsce w przypadku forda S-MAX i najnowszej generacji mondeo.

Zespół stylistów, w tym główny projektant Chris Hamilton, miał bardzo dużą swobodę w urzeczywistnianiu swojej wizji. Jednakże ich działania nie były w zupełności oderwane od rzeczywistości. Studium nadwoziowe nie powstało w próżni - projektanci w określonym stopniu brali pod uwagę realne możliwości procesów produkcyjnych.

Nowa fiesta ma stać się pierwszym "światowym" samochodem Forda, sprzedawana ma być nie tylko w Europie, ale również np. Ameryce Południowej i Meksyku.

Fiasta będzie oparta na tej samej płycie podłogowej, która zastosowano w nowej mazdzie2. Dostępna będzie z szeroką gamą silników - benzynowymi o pojemnościach 1.3, 1.6 i 1.8 oraz wysokoprężnymi 1.4 i 1.6.

Fiesta nowej generacji ma pojawić się w salonach w połowie przyszłego roku.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: W.E. | fiesta | Ford
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy