Terenowe TT? Nowość od Audi!

Niewykluczone, że rodzina modelu TT powiększy się wkrótce o nowych członków. Na trwającym właśnie salonie motoryzacyjnym w Pekinie Audi zaprezentowało koncepcyjne TT z napędem hybrydowym.

Inżynierowie z Ingolstadt nie ograniczyli się jednak do wyposażenia drogowej "wyścigówki" w akumulatory i silnik elektryczny. Auto wyposażono w napęd na cztery koła, a nadwozie upodobniło się do rodzinnego crossovera...

Reklama

Wymiary karoserii niewiele różnią się od uterenowionego Audi Q3. Koncepcyjne TT Offroad - bo tak właśnie brzmi oficjalna nazwa modelu - jest jednak o 8 cm niższe. Eksploatację poza utwardzonymi drogami utrudniają 21-calowe felgi ze stopów lekkich z oponami w rozmiarze 255/40.

We wnętrzu znajdziemy cztery indywidualne fotele. Tylne składają się niemal na płasko, dzięki czemu powiększyć można zaskakująco obszerną, charakteryzującą się całkowicie płaską podłogą, przestrzeń bagażową.

Hybrydowy układ napędowy składa się z czterocylindrowego, benzynowego silnika 2,0 l TFSI o mocy 292 KM (380 Nm) i dwóch jednostek elektrycznych o łącznej mocy 115 KM (270 Nm). Sumaryczna moc układu napędowego wynosi aż 408 KM, samochód może się też pochwalić monstrualnym momentem obrotowym 650 Nm.

Przyspieszenie do 100 km/h trwa zaledwie 5,2 s. prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Przy wykorzystaniu samych silników elektrycznych samochód potrafi rozpędzić się do 130 km/h.

Mimo zastosowania akumulatorów o pojemności 12 kW/h niemieckim inżynierom udało się uzyskać niemal idealny rozkład mas w stosunku 56:44 z przewagą przedniej osi. W trybie elektrycznym samochód pokonać może około 50 km. Przy wykorzystaniu silnika spalinowego zasięg wzrasta do 880 km. Auto - przynajmniej zdaniem Audi - zużywać ma średnio około 1,9 l/100 km.

Polub MOTO INTERIA na Facebooku. Tam znajdziesz więcej zdjęć, ciekawostki i... konkursy. Do wygrania wkrótce samochód na weekend!. Wystarczy kliknąć TUTAJ.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje