Taka będzie nowa Warszawa! Powstaje już prototyp

29 sierpnia w Galerii Handlowej wrocławskiego Sky Tower odbyła się oficjalna prezentacja ukończonego modelu New Warsaw. Nowoczesny pojazd, nawiązujący do kultowej Warszawy 223 to połączenie zaawansowanej technologii XXI w. i retrodesignu legendy polskiej motoryzacji.

Model New Warsaw, prezentowany w skali 1:1, wykonano z włókna szklanego. Projekt został wyposażony w oryginalne detale, m.in. koła o rozmiarze 22’’, reflektory LED, stalowy grill i końcówki wydechu. Równolegle do modelu, powstaje prototyp New Warsaw. Samochód jest budowany na bazie BMW M5 typoszeregu E60. Z tego auta pochodzić ma m.in. płyta podłogowa, zawieszenie i kompletny układ napędowy.

Reklama

W klasycznej bryle samochodu zostaną wykorzystane elementy wyprodukowane przy pomocy nowoczesnych rozwiązań technologicznych, m.in. drukarki 3D. Nadwozie New Warsaw będzie wykonane ręcznie, z użyciem kevlaru i włókna węglowego. Moc silnika BMW, który będzie napędzał nową Warszawę, zostanie podniesiona z 507 do ponad 600 koni mechanicznych. Konstruktorzy duży nacisk położyli również na utrzymanie w ryzach masy. Waga auta ma nie przekroczyć 2000 kg.

Obecnie wykonano 70% pojazdu, a już wkrótce rozpoczną się pierwsze testy drogowe w kamuflażu. Ze wstępnych wyliczeń wynika, że samochód powinien przyspieszać do 100 km/h w około 4,5 s, zaś  prędkość maksymalna oscylować powinna w okolicach 300 km/h.

A jakie będą wymiary konstrukcji? Nowa Warszawa będzie miała około 4,88 m długości, 1,98 m szerokości i 1,42 m wysokości. Samochód poruszać się będzie na 22-calowych kołach (są już gotowe) z oponami w rozmiarze 295/25.

Projekt nadwozia nawiązywać ma do modelu 223, co oznacza, że samochód będzie sedanem. M20, czyli popularną Warszawę Garbus, odrzucono świadomie - była wierną kopią Gaza M20. Auto z przeprojektowanym nadwoziem sedan - model 223 - powstało za to nakładem pracy polskich inżynierów z FSO.

- Myślą przewodnią projektu New Warsaw jest połączenie innowacyjności pojazdu na miarę XXI w. z retrodesignem charakterystycznym dla jej kultowej poprzedniczki. Samochód swoim wyglądem, wyposażeniem i wykonaniem przewyższy luksusowe marki aut z całego świata - mówi Michał Koziołek, twórca i projektant New Warsaw.

Przypomnijmy, że oryginalna Warszawa bazowała stylistycznie na radzieckiej Pabiedzie, która była z kolei kopią amerykańskiego Forda A z lat trzydziestych...

Samochód powstaje w ramach inicjatywy New Warsaw i firmy About-S. Zespół projektantów i konstruktorów modelu tworzą: Michał Koziołek, Michał Puchalski, Adam Mally, Łukasz Myszyński, Dawid Ozga, Jacek Śniadecki, Jacek Bodziony i Zbigniew Żelazny.

W realizację ich pomysłu zaangażowały się polskie firmy, wspierając przedsięwzięcie reklamą, finansowo, w formie przekazanych części, a także poprzez pomoc przy wykonaniu poszczególnych elementów pojazdu. Sponsorem głównym New Warsaw jest Getin Bank.

Model New Warsaw będzie można oglądać do 17 września w Galerii Handlowej Sky Tower.

Dowiedz się więcej na temat: FSO Warszawa

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje