Samochód jutra?

Europejscy człokowie konsorcjum ULSAB-AVC (Ultra Light Steel Auto Body - Advanced Vehicle Concepts), zrzeszającego 33 firmy przemysłu stalowego, przedstawili dwie koncepcje studyjne pojazdów znacznie bezpieczniejszych, oszczędniejszych i bardziej przyjaznych dla środowiska niż aktualnie produkowane samochody. Rezultat tych prac robi duże wrażenie. Wprawdzie oba samochody osobowe - kompaktowa wersja trzydrzwiowa dla Europy i sedan średniej klasy dla Ameryki - istnieją na razie tylko w wersji wirtualnej, jednak dzięki supernowoczesnym, kompleksowym technikom symulacyjnym inżynierowie firmy Porsche mogli zrealizować kompletą koncepcję pojazdu, mogącą stanowić wstępny projekt dla konstrukcji przyszłych modeli samochodów.

Dzięki nowoczesnej stylistyce i zastosowaniu stali nowej generacji powstała gotowa do wielkoseryjnej produkcji koncepcja nadwozia. Samochody te mogą wyznaczać nowe standardy także w codziennej eksploatacji. Dzięki inteligentnej, lekkiej konstrukcji, której realizacja stała się możliwa dopiero teraz z uwagi na rewolucyjne właściwoćci nowoczesnej stali, ich użytkownicy będą mogli cieszyć się niewielkim zużyciem paliwa i emisją substancji szkodliwych na poziomie znacznie niższym od wartości określanych przez najostrzejsze nawet przepisy i normy. Jednocześnie wszystkie analizy wykazują, iż parametry techniczne tych pojazdów powinny pozwolić na uzyskanie pięciogwiazdkowej noty w teście zderzeniowym Euro-NCAP.

Reklama

Oba charakteryzują się nowoczesnym projektem ogólnym, w którym urzeczywistniono wiele nowych idei i futurystycznych wizji. Skonstruowano między innymi całkiem nową strukturę surowej karoserii, w której siedzenia stanowią integralną jej część, co poprawiło sztywność kabiny pasażerskiej. Przednia część pojazdu składa się z jednego modułu, na którego ramie pomocniczej umieszczona jest znaczna część elementów mocowanych dotychczas w komorze silnika, takich jak zawieszenie kół, układ przeniesienia mocy i chłodnica. Przy zderzeniu czołowym rama oddziela się od przedniej części samochodu, przez co układ przeniesienia mocy przesuwa się w specjalnie skonstruowanym tunelu, zamiast przemieszczać się do wnętrza samochodu. Z tego powodu projekt przewiduje zastosowanie kompaktowych, niezwykle efektywnych trzycylindrowych silników benzynowych i wysokoprężnych.

W celu osiągnięcia optymalnego rozdziału ciężaru między przednią i tylną osią, a tym samym lepszego zachowania się pojazdu podczas jazdy, przednie koła zostają przesunięte daleko do przodu, a przekładnia umieszczona przed silnikiem.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: firmy | samochody
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy