Saab off-road

Projektanci Saaba przy swoich komputerach i deskach kreślarskich powrócili do projektu samochodu terenowego z napędem 4x4. Pomysł tego pojazdu powstał już dawno temu, a od dwóch lat trwały intensywne prace nad autem bazującym na płycie podłogowej Pontiaca Azteka i Buicka Randezvous. Z tej ścieżki rozwojowej szefowie Saaba postanowili zrezygnować. Najnowszy projekt szwedzkiego auta 4x4 zakłada wykorzystanie płyty podłogowej znanej z Opla Vectry i Saaba 9-3. Wyzwaniem dla konstruktorów jest stworzenie prototypu tego pojazdu do końca bieżącego roku, aby na styczniowym salonie samochodowym w Detroit, można było zobaczyć Saaba 4x4 w pełnej krasie.

Wnętrze samochodu zostanie zaprojektowane dla pięciu osób i ma zapewnić im komfortową i bezpieczną podróż. Dużą wagę przywiązuje się też do stworzenia jak najlepszej widoczności i zapewnienia sporej przestrzeni ładunkowej. Według zapowiedzi Saab 4x4 nie będzie samochodem terenowo-wyczynowym, takim jak Land Rover Discovery, ale oferować będzie więcej off-roadowego ducha od Volvo V70 XC. Rywalem nowego auta będą pojazdy wielozadaniowe typu BMW X5. Najprawdopodobniej jednostką napędową nowego saaba będzie aluminiowy 3,0-litrowy silnik V6 o mocy 300 KM. Szefowie Saaba zapowiadają, że ich terenowy pojazd znajdzie się w sprzedaży w 2004 roku.

Dowiedz się więcej na temat: 4x4 | Auta | saab | Off | off-road | off road

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje