Renault Eolab. Pokaz możliwości francuskiej inżynierii!

Renault opublikowało wizerunek nowego pojazdu koncepcyjnego o nazwie Eolab, który przyciągać ma zwiedzających do stoiska francuskiej firmy na salonie w Paryżu.

Priorytetem dla stylistów i inżynierów było uzyskanie jak najwyższej "efektywności paliwowej" - auto zaprojektowane zostało w taki sposób, by zapewniać jak największy zasięg, przy jak najniższym spalaniu.

Sylwetka pojazdu przypomina nieco nowe BMW i8. Nadwozie o asymetrycznych drzwiach może pochwalić się rewelacyjnie niskim współczynnikiem oporu powietrza - 0,23 Cd.

Inżynierowie przykładali też ogromną wagę do zyskania jak najniższej masy. Z tego względu do budowy nadwozia, oprócz stali, wykorzystano aluminium i kompozyty. Dach wykonany został z magnezu - zastosowano również ultra-cienką przednią szybę i specjalne, lekkie materiały wykończeniowe we wnętrzu. Dzięki tym zmianom auto waży aż o 400 kg mniej niż zbliżone rozmiarowo Renault Clio!

Reklama

Źródłem napędu jest hybrydowy system składający się z benzynowego silnika o pojemności 1,0 l i trzystopniowej, bezsprzęgłowej skrzyni biegów zintegrowanej z motorem elektrycznym. Jednostka spalinowa generuje 75 KM i 95 Nm. Silnik elektryczny zapewnia dodatkowe 68 KM i 200 Nm. Samochód - zdaniem producenta - zużywać może zaledwie 1 l benzyny na 100 km. Dzięki bateriom o pojemności 6,7 kWh w trybie elektrycznym auto pokonać może dystans do 60 km.

Samochód, który traktować można jako pokaz możliwości francuskiej inżynierii, nie trafi do produkcji. Przedstawiciele Renault twierdzą jednak, że zastosowano w nim aż 100 nowinek technologicznych, które znajdą zastosowanie w przyszłych modelach marki.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Renault F1
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy