Prototypowy roadster Volkswagena!

Volkswagen opublikował pierwsze zdjęcia swojego najnowszego pojazdu koncepcyjnego - roadstera z silnikiem umieszczonym w środkowej części nadwozia - o nazwie Concept R. To niecodzienne auto będzie jedną z gwiazd zbliżającego się salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem (IAA 2003: 11-21 września).

Volkswagen Concept R łączy w sobie ostre krawędzie nadwozia z wysoką funkcjonalnością całego pojazdu, innowacyjną technologią i zdecydowanie sportowym charakterem. Tym samym niemiecki producent udowadnia, że w przyszłości może stać się cenionym wytwórcą aut o sportowej duszy i osiągnąć w tej dziedzinie sporo sukcesów. TUTAJ galeria zdjęć VW Concept R.

Siłą napędową prototypowego volkswagena jest 265-konny (195 kW) silnik V6 umieszczony w środkowej części nadwozia. Dzięki niemu Concept R przyspiesza od 0-100 km/h w 5,3 sekundy, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Gdyby nie ogranicznik, nowy pojazd z Wolfsburga mógłby pędzić nawet z prędkością 270 km/h. Maksymalny moment obrotowy, dochodzący do 350 Nm przy 2800 obr/min przenoszony jest na tylne koła poprzez nowoczesną, 6-stopniową skrzynię biegów (DSG/6), wykorzystującą elektroniczny system bezpośrednich przełożeń "direct selection".

Projekt koncepcyjnego volkswagena powstał w wyniku prac zespołu stylistów, pod przewodnictwem Murata Gunaka i Petera Schreyera. Atletyczne, 2-miejscowe nadwozie mierzy sobie 4,16 m długości (wartość zbliżona do Golfa w wersji hatchback), 1,78 m szerokości i 1,25 m wysokości. Design auta jest bogaty w interesujące rozwiązania, jednak warto zwrócić uwagę szczególnie na jeden element - ekipie stylistów udało się doskonale natchnąć pojazd duchem życia. Otóż, gdy kierowca przekręci kluczyk w stacyjce i uruchomi silnik na wyświetlaczu przed oczami kierowcy pojawia się logo VW, które pulsuje na podobieństwo bicia ludzkiego serca. Pulsowanie ustaje, gdy silnik zostaje wyłączony.

Inną ciekawą nowością jest pomysł kompletnego unieruchomienia obu, sportowych, kubełkowych foteli. Aby dobrać odpowiednią pozycję, kierowca może wykorzystać w zamian ruchomy blok przyrządów, który elektrycznie przesunie na odpowiednią głębokość i wysokość wszystkie instrumenty, łącznie z kierownicą i pedałami. Fotele można dostrajać tylko w jeden sposób - w zależności od rodzaju nawierzchni lub stylu jazdy, możliwe jest utwardzenie, lub uelastycznienie sprężyn w siedzeniach.

Reklama

Dane techniczne Volkswagena Concept R:
Długość:        4163 mm
Szerokość:      1778 mm
Wysokość:       1250 mm
Rozstaw kół:
Przód:          1471 mm
Tył:            1250 mm
Silnik:         3189 ccm V6
Moc maksymalna: 265 KM przy 6250 obr/min
Moment obrotowy: 350 Nm przy 2800 obr/min
Przekładnia:     DSG/6, 6-stopniowa
Napęd:           na tylną oś
Koła:            8.5J x 019 ET 50
Opony:           255/40 R19
Przyspieszenie: 0-100 km/h w 5,3 sekundy
Prędkość maks.: 250 km/h (ograniczona)
Niemieckie targi przyniosą ponadto premiery takich modeli jak: nowy Opel AstraVolkswagen Golf piątej generacji oraz BMW serii 6, Hyundai Elantra, Maserati Quattroporte, BMW X3, BMW X5, Opel Vectra kombi, Mercedes Viano, smart forfour, Nissan Dunehawk, Mazda Kusabi i Mazda3, Daewoo Lacetti 5-d hatchback, Mitsubishi "i", Saab 9-3 Sport-Hatch, Seat Altea, Ford Visos, VW Polo w wersji sedan i "Fun", Jaguar X-Type kombi, Subaru G3X Justy, Daewoo Tacuma II i Daewoo UniVerse, Nowe Volvo S40, Renault Be Bop, Lancia Fulvia Coupe, Nowa Alfa 166, Kia SA, Peugeot 307 WRC, Peugeot 407 Elixir, Mitsubishi Grandis, Toyota Avensis Verso oraz koncepcyjna Toyota CS&S i nowa wersja RAV4.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: roadstery | Daewoo | galeria | silnik | Volkswagen | Volkswagen | roadster
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama