Miejskie audi quattro

Audi podało kolejne informacji na temat prototypu metro project quattro, czyli prototypu audi A1.

Samochód ma 3.91 m długości, 1.40 m wysokości i 1.75 m szerokości. Rozstaw osi to 2.46 m.

Reklama

Źródłem napędu jest silnik benzynowy 1.4 TFSI o mocy 150 KM. Ponadto przy tylnej osi znajduje się silnik elektryczny, który dodatkowo dostarcza na tylne koła 41 KM i 200 Nm. W sumie daje to napęd quattro.

Prototyp może być napędzany tylko jednostką elektryczną. Umożliwia ona przekroczenie prędkości 100 km/h oraz przejechanie bez ładowania do 100 km. Ładowanie może odbywać się z gniazdka sieciowego lub poprzez silnik spalinowy. Ten drugi wariant uruchamiany jest automatycznie gdy stan naładowania baterii litowo-jonowych spadnie poniżej 20 procent.

Oba silniki pracują równocześnie np. podczas gwałtownego przyspieszania, polepszając osiągi i trakcję (realizują napęd na cztery koła). Jednocześnie montaż silnika elektrycznego spowodował wzrost masy auta o 70 kg.

Prototyp wyposażono w układ automatycznego wyłączania silnika na postoju oraz odzyskiwania energii podczas hamowania. W efekcie audi metro średnio zużywa tylko 4.9 l benzyny na 100 km, co oznacza emitowanie 112 gram CO2 na kilometr. A to wszystko przy bardzo dobrych osiągach - silniki umożliwiają sprint do "setki" w 7.8 s oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 201 km/h.

Nowe audi A1 prawdopodobnie trafi do produkcji w 2009 roku. Niemcy liczą na sporą sprzedaż tego modelu. Szacunki mowią o przynajmniej 100 tysiącach egzemplarzy rocznie.

Dowiedz się więcej na temat: silnik | metro | Audi | Audi A1 | quattro | Audi Quattro

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje