Genewa 2015

Mercedes V-ision e, czyli hybrydowa klasa V

W Genewie zadebiutował właśnie koncepcyjny Mercedes V-ision e. To zapowiedź hybrydowej wersji nowej klasy V.

Zbudowany w oparciu o standardową klasę V samochód wykorzystuje ten samy system napędu, który spotkać możemy w nowym hybrydowym Mercedesie C 350 e. Oznacza to, że głównym źródłem mocy jest benzynowy, czterocylindrowy silnik rozwijający 210 KM i legitymujący się maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm. Jednostka wspierana jest przez elektryczny motor trakcyjny rozwijający 122 KM i 340 Nm.

Mimo dodatkowego silnika i baterii akumulatorów koncepcyjny Mercedes V-ision e przyspiesza do 100 km/h w 6,1 s i osiąga prędkość maksymalną 206 km/h. Oznacza to, że samochód jest szybszy od topowej odmiany obecnej klasy V - 250- BlueTEC.

Reklama

Średnie zużycie paliwa, przynajmniej w cyklu pomiarowym, wynosi 3,1 l/100 km. Przy wykorzystaniu energii elektrycznej zmagazynowanej w akumulatorach auto pokonać może dystans do 50 km przy prędkości maksymalnej 80 km/h.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Mercedes V Klasa | Genewa 2015
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy