Mazda kiyora

Na zbliżającym się salonie w Tokio Mazda zaprezentuje nowe silniki i automatyczną skrzynię biegów.

Nowości to silnik benzynowy SKY-G z układem bezpośredniego wtrysku paliwa oraz diesel SKY-D. Obydwie jednostki charakteryzują się udoskonalonymi parametrami ekologicznymi i wyższym momentem obrotowym, dzięki zoptymalizowanej wydajności procesu spalania. Mazda pokaże także pierwszą automatyczną skrzynię biegów nowej generacji Mazda SKY-Drive, której zastosowanie ma przyczynić się do obniżenia zużycia paliwa przy zachowaniu osiągów.

Blok silnika SKY-G został zaprojektowany od nowa pod kątem obniżenia tarcia mechanicznego i uzyskania optymalnej mieszanki paliwowo-powietrznej, a bezpośredni wtrysk paliwa umożliwia zastosowanie zróżnicowanych profili rozpylania i uzyskanie maksymalnie wydłużonego suwu pracy. W porównaniu z obecnie stosowanym dwulitrowym silnikiem Mazdy o 15 % poprawiono parametry w zakresie zużycia paliwa i momentu obrotowego.

Z kolei w nowo zaprojektowanym bloku silnika SKY-D obniżono tarcie mechaniczne do poziomu spotykanego w silnikach benzynowych. Dzięki optymalizacji ciśnienia i temperatury w cylindrach, kształtu komór spalania oraz charakterystyki wtrysku paliwa spalanie rozpoczyna się w najlepszej fazie z punktu widzenia sprawności cieplnej. W szczególności dzięki zastosowaniu wtryskiwaczy piezoelektrycznych, dwustopniowej turbosprężarki i innych rozwiązań technologicznych zużycie paliwa spadło o około 20 % w porównaniu z obecnym silnikiem Diesla o pojemności 2,2 litra.

Nowe technologie zostaną zaprezentowane w nowym samochodzie koncepcyjnym o nazwie kiyora. Pojazd napędzany jest silnikiem SKY-G o pojemności 1.3 l, który współpracuje z przekładnią SKY-Drive. Kiyora charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa, szacowanym na 3,1 l/100 km.

Reklama
Dowiedz się więcej na temat: automatyczna skrzynia biegów | paliwa | Mazda
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy