Luksusowa przyszłość po koreańsku

Na salonie samochodowym w Chicago zadebiutował prototypowy Hyundai HCD7. Ten luksusowy samochód jest efektem prac kalifornijskiego studia Hyundaia, które wcześniej stworzyło takie pojazdy jak koncepcyjny roadster z otwartym dachem HCD6, czy też auto segmentu SUV, Santa Fe. HCD7 posiada napęd na przednie koła, elektroniczną kontrolę trakcji, automatyczną kontrolę wysokości jazdy i 32-zaworowy aluminiowy silnik DOHC V8 o pojemności 4498 ccm, który osiąga moc 270 KM. Linia nadwozia została oparta na projektach wykorzystywanych w lotnictwie, co dało efekt doskonałej aerodynamiki, a co za tym idzie wpłynęło na zredukowanie hałasu wewnątrz kabiny wywołanego wiatrem.

Wystrój wnętrza również został oparty na technologiach i wzorach wykorzystywanych w samolotach. Projektanci zadbali o to, żeby podróżujący Hyundaiem HCD7 odczuli najwyższe standardy komfortu i bezpieczeństwa. Brak centralnej konsoli, na której zwykły znajdować się przełączniki i kontrolery systemu pojazdu oraz nawigacja wzmaga wrażenie przestronności wnętrza. W miejscu konsoli znajduje się teraz 7-calowy, kolorowy ekran ciekłokrystaliczny, który wysuwa się z deski rozdzielczej po umieszczeniu przez kierowcę specjalnej karty startowej w gniazdku po prawej stronie kierownicy.

Dane techniczne Hyundaia HCD7:
Długość: 4960 mm
Szerokość: 1848 mm
Wysokość: 1432 mm
Rozstaw osi: 2830 mm
Silnik: aluminowy DOHC 32 zawory V8
Pojemność: 4498 ccm
Moc: 270 KM przy 5500 obr/min
Skrzynia biegów: 5-stopniowa automatyczna z systemem kontroli H-matic
Koła: 21-calowe z oponami Michelin o rozmiarach 245/45
Hamulce: cztery wentylowane tarcze z systemem ABS i elektroniczną kontrolą trakcji

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: silnik | przyszłość
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy