Lexus HPX

Gdyby zapytać przeciętnego Amerykanina jaki samochód kojarzy mu się z luksusem i niezawodnością najczęstszą odpowiedzią byłby z pewnością Lexus. Pojazdy tej japońskiej marki, stworzonej przez koncern Toyoty, w krótkim czasie podbiły USA i cieszą się dużym prestiżem i zaufaniem tamtejszych klientów.

Lexus zdaje sobie sprawę ze swojej mocnej pozycji w Stanach Zjednoczonych, dlatego większość jego nowości tworzona jest właśnie z myślą o tamtejszym rynku. Podobnie jest z najnowszym prototypem HPX, który zadebiutował podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku.

Reklama

HPX to samochód łączący w sobie luksus limuzyny, funkcjonalność pojazdu typu SUV oraz moc typowo sportowego auta. Projekt nadwozia powstał w centrum Toyoty Calty Design Research, Inc. w Kaliforni. Za jego podstawę konstrukcyjną posłużyła płyta podłogowa z modelu GS 430, czyli nowoczesnego i komfortowego sedana. Napęd przenoszony jest z 4,3-litrowego, 300-konnego silnika V8 na wszystkie cztery koła poprzez system all-wheel-drive i pięciobiegową przekładnię automatyczną. W samochodzie zastosowano nowoczesne, regulowane zawieszenie, które spełnia oczekiwania zarówno miłośników wysokiego komfortu, jak i poszukiwaczy sportowych doznań.

Koncepcyjny Lexus HPX jest również skupiskiem najnowszych rozwiązań technologicznych, stosowanych w motoryzacji. Panel instrumentów został pomyślany tak, że kierowca może dostosować układ i liczbę wskaźników do swoich własnych potrzeb i upodobań. Wyświetlacze mogą być zmniejszane, powiększane, przenoszone z miejsca na miejsce, a także barwione na dowolnie wybrany kolor. Niewielkie kamery umieszczone na bokach i z tyłu pojazdu dostarczają obraz na ekran znajdujący się przed kierowcą. Kierownicę i pedały zastąpiono nowoczesnym układem sterowania drive-by-whire, gdzie wszystkie funkcje przekazywane są drogą elektroniczną. Ponadto Lexus HPX wyposażony jest w system nawigacji satelitarnej, system rozrywki z odtwarzaczem DVD oraz elementy poprawiające komfort i bezpieczeństwo podróżnych.

Dane techniczne Lexusa HPX:
Silnik:         4,3 litra DOHC V8
Moc:            300 KM
Przekładnia:    5-stopniowa, automatyczna
Rozstaw osi:    2946 mm
Nadwozie:
Długość:        4928 mm
Szerokość:      1981 mm
Wysokość:       1626 mm
Przednie opony: 265/50 R21
Tylne opony:    295/45 R21

Dowiedz się więcej na temat: Lexus

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje